דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
הבמה: מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
אסף טימור עידן נוי דניאלה אלקובי-פיש שמוליק סיטון מירב שוורץ-ויטס דוד גרינפלד צביקה גולדרייך יוגב פלד
אהוד דקטר צפריר להב אדיר אורן גיל אברהמי דותן נאמני אלעד ישראלי ליאור כהן-עמיקם יניב מאיר
יותם אהרונסון ניר צרפתי
 
מגמות חדשות בתחום ה- BI: אהוד דקטר, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי בחברת HighView
 
אהוד דקטר
שוק הבינה העסקית רשם בשנה החולפת תנופה משמעותית, כולל רכישת חברות BI, הקמה או הרחבה של חטיבות בתחום ה- BI. עושר מידע וריבוי יכולות טכנולוגיות הביאו מנהלים לתסכול בתהליך "דליית המידע" מהדו"חות והגרפים השונים. לקוחות הרגישו שמערכת הבינה העסקית מנתבת אותם לחשיבה מסוימת, בעוד השאלות העסקיות שמטרידות אותם, אינן באות לידי לביטוי.
מערכת ידע טק פנתה לחברות מובילות ולמומחים בתחום להסביר כיצד בינה עסקית מאפשרת למיליוני אנשים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר

אהוד דקטר 01/06/11 | 12:00 |  HighView שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את HighView

שינויים ותפישות מודלים חדשים בתחום הבינה העסקית

בשנים האחרונות תחום ה- BI התאפיין ב- "הצטרכנות" (קומודיזציה) של שוק מוצרי ה- BI. טכנולוגיות חדשות, זולות ומהירות להטמעה, מאפשרות לטעון, לעבד ולהציג יותר מידע, ולעשות אותו זמין מתמיד.
המהירות הגבוהה שבה נבנו המערכות החדשות יצרה אצל צרכני המידע הארגוני קושי שנבע מכמות המידע הגדולה שהפכה לזמינה בן לילה. עושר המידע והיכולות הטכנולוגיות עשו לעתים את ההפך מהרצוי, ומנהלים רבים מביעים את התסכול שבתהליך "דליית" המידע מהדוחות והגרפים השונים, הם הרגישו שהמערכת "מכריחה" אותם לחשוב בצורה מסויימת בעוד השאלות העסקיות שבאמת מטרידות אותם אינן באות לידי לביטוי.

כדי לתת מענה לאתגר הזה, נדרשים מנהלי ה- BI לעבור למחשבה "עסקית" בבניית המערכת. לא עוד אוסף דוחות, שעונים וגרפים, אלא "סיפור עסקי" - מספר מצומצם של פריטי מידע, המופיעים בזמן הנכון ובמקום הנכון. שנת 2011 מסתמנת כשנה שבה מנהלי BI, חברות היישום וחברות מוצרי BI נדרשים "לחבר את הקצוות". ממשק המשתמש עובר בהדרגה מהתפיסה המיושנת של מאגר דוחות ומצגות, אל גישה ידידות יותר ועמוסה פחות (מה שאנחנו מכנים "the 2click approach" - להגיע למידע חיוני ב-2 "קליקים"). כולנו מכירים את האתרים של Amazon, YouTube, וכדומה ואומרים "כזה אני רוצה במערכת ה- BI שלי". תרבות האינטרנט בצד ה- UI שלו דורש התאמה גם במערכות BI ואנו רואים דרישה הולכת וגוברת לכלים בעלי יכולות UI מתקדמות ופשוטות יותר כמו SAP Dashboards - Xclesuis. המנהלים בארגון לא רוצים לוותר "במשרד" על מה שהם מקבלים "בבית". כתוצאה מכך מערכות BI הבנוייות על סט דוחות "סגורים", מציגות למשתמש מאגר גדול ולא יעיל של דוחות ועמודי Dashboard , ישודרגו לאפליקציות BI מותאמות אישית.

במקביל לתפסית UI מותאם אישית, אנו עדים גם להאצה של תהליך אימוץ המתודולוגיות העסקיות/אסטרטגיות בפתרונות BI. התהליך הזה אמור לעזור לתאם בין המטרות והשאלות העסקיות ובין המידע המוצג במערכת ה- BI. דוגמא טובה למתודולוגיה עסקית אסטרטגית היא ה- Scorecard על סוגיו (Balanced Scorecard, 6 Sigma וכו'). ארגונים רבים כבר משקיעים וישקיעו עוד משאבים רבים כדי לאמץ מתודולוגיה קיימת או לפתח מתודולוגיה משלהם ובכך לוודא כי המידע הנכון נמדד ונצפה על ידי האנשים המתאימים והארגון משיג את מטרותיו האסטרטגיות. כתוצאה מהמגמה הזאת, הבינה העסקית הופכת יותר ויותר מכלי טקטי לכלי אסטרטגי עבור הארגונים. כלי הבינה העסקית כמו SAP Strategy Management, Microsoft Performance Point ופנורמה Scorecard קיבלו משנה חשיבות, והם הופכים יותר ויותר לכלי נשק אסטרטגי בארגונים. הארגון שמגדיר ומודד את האסטרטגייה העסקית שלו ומציג אותו בכלי BI מתאים, עושה צעד משמעותי בכוון הזה.

עידן ה- FaceBook לא פוסח גם על עולם ה- BI. אתגר נוסף שמנהלי מערכות מידע ומנהלי BI בארגונים נדרשים להתמודד (או יותר נכון להוביל בו) הוא יצירת מסגרת אינטגרטיבית אחת מכל פיסות המידע אשר מגיעים ממקורות רבים ומגוונים. אנו עדים לשימוש הולך וגדל ברשתות החברתיות אשר יוצרות מידע רב. רוב המידע הזה רלוונטי עבור ארגונים, כי הוא מספק נתונים חיוניים אודות הלקוחות, השותפים, המתחרים ונותן לארגונים הזדמנויות עסקיות חדשות. בנוסף, המגמה החדשה הזאת מייצרת תרבות צריכה שונה - של שיתוף, של 'לייק' וכו' (אנקדוטה קטנה, שמעתי ברדיו שדיברו על בחור שקרא לבת בשם "לייק" בעקבות הפייסבוק, אז כנראה שמחר נרצה לתת "לייק" לשעון שמישהו בנה באפליקציית ה- BI הארגוני או נעשה "לייק" לאיזה תחקור שמישהו ביצע והביא לחסכון גדול בעלויות)… מה שבטוח זה שהבינה העסקית צריכה להשתנות בהתאם ואנחנו רואים את השינויי הזה גם ביישומים בשטח של חברות הפרויקטים כמו HighView וגם בחברות מוצר שבונים / מוסיפים רכיבים "סוציאליים" לכלי BI.
בנוסף, עידן ה- FaceBook וכמויות המידע ההולכות וגדולות של חברות המבוססות על מוצרים על גבי הרשת בעלי מאות מיליוני לקוחות קצה וכתוצאה מכך מיליארדי רשומות של מידע מביאות גל של טכנולוגיות חדשות כמו Hadoop.

מגמה מעניינת נוספת שעולם הבינה העסקית מושפע ממנה הנו המעבר ל- Mobile. הולך וקרב היום שלכל אדם, עובדי הארגון והלקוחות, תהיה היכולת להציג ולקבל נתונים בכל מקום ובכל עת על גבי מחשבי כף היד והטבלאטים. גם כאן, הן חברות היישום והן חברות שבונות כלי BI, לא מאחרות להציע מגוון רחב ומעניין של פתרונות בתחום ה- Mobile BI. לדוגמא, כבר היום ניתן לראות רופאים אשר מסתובבים במסדרונות בתי החולים עם טאבלאטים עליהם נמצאים כל המידע הרפואי של המטופלים והם יוכלו לגשת אליו בכל מקום בבית חולים ולתחקר את כל ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

עוד נקודה מעניינת הנה התפתחות של self service BI (בינה עסקית בשירות עצמי). הכוון הזה למעשה משנה חשיבה אסטרטגית של החברות וידרוש חשיבה מחודשת של מנהלי IT בפריסת כלי BI ארגוניים. סביר להניח שההפרדה בין התשתיות BI (מערכות מידע) לבין תוכן וויזואליזצייה (המשתמשים העסקיים) תלך ותיגבר בשנים הקרובות.

כמו כן, גם בתחום בינה עסקית, כמו בכל תחום עסקי/טכנולוגי אחר, איום עסקי מייצר הזדמנויות עסקיות. היום ניתן לראות את כל ענקי התוכנה שמובילות בתחום מוצרי BI מייצרים רכיבי IN Memory כחלק מחבילת פתרונות ה- BI כגון בכלי BI של Microsoft, SAP ו- QlickView.

סיכום

לסיכום, אנו עדים הן בצד העסקי / המתודלוגי והן בצד הטכנולוגי ל- 2 מגמות מרתקות (כביכול מנוגדות אך גם מתחברות ומעצימות): מצד אחד העצמת הצורך במערכת BI מותאמת לצרכים האישיים של המשתמש ומצד שני ההרחבה הטכנולגית התומכת במגמה של "הכלל והגלובלי ", כגון רשתות חברתיות / mobile וכו'. למעשה שתי המגמות נפגשות בעולם ה- BI ודוחפות את המוצרים והיישומים לכוון הזה - גלובליזציה ופרסונליזציה גם יחד בתחום הבינה העסקית.

מאחר ואנו עדים להתקדמות טכנולוגית וכלים חדשים בתחום הבינה העיסקית, HighView מחוייבת להיות בחזית העסקית והטכנולוגית בביצוע פרוייקטים BI בטכנולוגיות המובילות כגון SAP, Microsoft, פנורמה ואחרות אשר הוזכרו לעיל. HighView דואגת לכך שמערכות ה- BI ימלאו את כל ציפיות המשתמשים, יישומו במהירות וכמעט ללא צורך בשינויים ברובד תשתיות המידע.
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  תפריט הבמה 
 
»  מעורבות חברתית
»  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
»  מגמות חדשות בתחום ה- CRM
»  מגמות חדשות בעולם הבדיקות
»  עם הפנים קדימה
    בחירת הגולשים
  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית 
 
אסף טימור MatrixBI  
עידן נוי Yael Software  
דניאלה אלקובי-פיש Ness Technologies  
שמוליק סיטון SAP Israel  
מירב שוורץ-ויטס Microsoft Israel  
דוד גרינפלד Xioma  
צביקה גולדרייך Libi Software Technology  
יוגב פלד QlikView  
אהוד דקטר HighView  
צפריר להב iTAnalyzer  
אדיר אורן BICS  
גיל אברהמי Point of View Software  
דותן נאמני DataCube  
אלעד ישראלי SiSense  
ליאור כהן-עמיקם Naya Technologies  
יניב מאיר Datamine  
יותם אהרונסון New AspeQt  
ניר צרפתי enix technologies  
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation