דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
הבמה: מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
אסף טימור עידן נוי דניאלה אלקובי-פיש שמוליק סיטון מירב שוורץ-ויטס דוד גרינפלד צביקה גולדרייך יוגב פלד
אהוד דקטר צפריר להב אדיר אורן גיל אברהמי דותן נאמני אלעד ישראלי ליאור כהן-עמיקם יניב מאיר
יותם אהרונסון ניר צרפתי
 
מגמות חדשות בתחום ה- BI: צביקה גולדרייך, סמנכ"ל פרויקטים, ליבי טכנולוגיות תוכנה
 
צביקה גולדרייך
שוק הבינה העסקית רשם בשנה החולפת תנופה משמעותית, כולל רכישת חברות BI, הקמה או הרחבה של חטיבות בתחום ה- BI. עושר מידע וריבוי יכולות טכנולוגיות הביאו מנהלים לתסכול בתהליך "דליית המידע" מהדו"חות והגרפים השונים. לקוחות הרגישו שמערכת הבינה העסקית מנתבת אותם לחשיבה מסוימת, בעוד השאלות העסקיות שמטרידות אותם, אינן באות לידי לביטוי.
מערכת ידע טק פנתה לחברות מובילות ולמומחים בתחום להסביר כיצד בינה עסקית מאפשרת למיליוני אנשים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר

צביקה גולדרייך 01/06/11 | 12:00 |  Libi Software Technology שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Libi Software Technology

שינויים שחלים בתחום הבינה העסקית

המשבר הכלכלי שפקד את העולם העסקי בשלהי שנת 2008, חידד באופן משמעותי את הצורך בקבלת מידע עדכני, מהיר וממוקד. זאת במטרה להוביל את החברות, קטנות כגדולות, במסלול אסטרטגי מגובש המשלב את כל מחלקות הארגון על היבטיהן השונים, וצופה באופן מתמיד על המגמות המתהוות בחברות מתחרות. עד לפרוץ המשבר הכלכלי האחרון, ברוב הארגונים היה עולם הבינה העסקית ותחקור המידע, נחלתם של אנליסטים ואנשי אסטרטגיה ארגונית, ולא היה זמין לכלל מנהלי המחלקות ברמותיהם השונות.

המצב החדש הוביל לצורך מתמיד במידע עדכני לרמות הניהול השונות בארגונים, כך שיוכלו להיות בטוחים בקבלת ההחלטות ובפעולות שהם נוקטים.
בכדי לספק את הדרישה החדשה ולאפשר לכמות רבה יותר של מנהלים ועובדי הארגון ליהנות ולהפיק תובנות מהמידע הקיים, היה צורך להתגבר על מספר חסמים.
החסמים העיקריים היו מורכבות תפעול המערכות, הבנה עסקית של המידע הקיים, והצורך בהעסקת צוות מקצועי ומיומן בכדי שיגדיר את הדו"חות, הקוביות ומילון הנתונים.

הפתרון הנפוץ ביותר שהוחל בארגוני הבינה העסקית המסורתיים, היה מעבר ל- Self Service - בחינה ובחירה של כלי BI ידידותיים יותר, המצריכים תהליכי לימוד והטמעה קצרים, ומאפשרים למנהלים ולמקבלי ההחלטות גמישות ועצמאות בעיצוב ואיסוף המידע שנדרש עבורם. תהליך Self Service עבור מנהלי החברות ברמותיהם השונות אפשר לקבל מידע ממוקד, מהיר ועדכני ללא תלות במחלקות ה- IT, שלא מעט פעמים היוו צוואר בקבוק באספקת התוצרים והמידע הנדרש; או במילים אחרות - בינה עסקית עוקפת IT.

מה החשיבות של ניתוח המידע עבור ארגונים?

חלק ניכר מהארגונים בארץ ובעולם עושים שימוש במערכות BI שונות המשמשות את דרגי הניהול השונים בחברות לצורך ניתוח ביצועי הארגון וזיהוי מגמות לצורך שיפור מהירות התגובה של הארגון לאירועים עסקיים.
כמות המידע המעובדת כיום במערכות ה- BI הינה בלתי נתפסת וגדלה באופן חד, והיכולת לפלח את המידע באופן מהיר וממוקד היא זו שתאפשר להתמודד עם הכמויות הגדולות המצטברות בכל יום שחולף.

הרעיון המרכזי סביב מערכות הבינה העסקית הינו לקשור את עולם ה- BI לאירועים עסקיים. מערכות BI טובה תאפשר לזהות תרחישים שיאפשרו ליצור שרשרת תגובות חוצות-ארגון, במטרה להבטיח תגובה מהירה בהינתן אותות מצוקה המסכניםאת האסטרטגיה הארגונית שהוגדרה ע"י הנהלת החברה. המידע שיצוף באופן מתוכנן מראש ישמור על המסגרת הרצויה ויבחן אותה באופן שוטף ומדויק, ויאפשר להקדים תרופה למכה. מהירות זיהוי השינויים העסקיים בעזרת מערכות ה- BI כנגזרת מהמידע הנצבר ובניית תרחישים להתמודדות איתם, הם אלו שיעשו את ההבדל בין מהירות התגובה של הארגונים השונים.

ההמתנה לקבלת תוצרים ודו"חות ממחלקות ה- IT בארגונים גרמה לשתי תופעות מרכזיות בארגונים רבים: תרבות האקסלים ו- Macros, והעסקת אנשי IT צמודים למשתמשים עסקיים. תופעות אלו גרמו לחוסר מהותי ב"אמת ארגונית" אחת המפוקחת ע"י מחלקת ה- IT, ולחשש מהותי כי נוצרים בכל יום דו"חות שגויים הפוגעים בביצועי הארגון.

בדרך למימוש והטמעת ה- Self Service בקרב משתמשי הארגון בדרגים השונים, עברו מערכות ה- BI מהפכה משמעותית בתפיסתן, והשקיעו מאמצים רבים בהעשרת חוויית המשתמש וריבוי הפונקציונאליות הניתנת למשתמשי הקצה.

הפתרונות שגובשו ויושמו מאפשרים חזרה לשימוש בתשתית מערכת BI מרכזית אחת וגמישות רבה בתחקור המידע - אין צורך לתחזק מערכת BI עצמאית בעזרת אקסלים, ואפשר לתחקר באופן גמיש וידידותי ללא צורך במפתח צמוד. חשוב להדגיש כי היכולות המסורתיות שהיו קיימות (דו"חות תפעוליים וקוביות תחקור) לא הוזנחו, אך ממשקי העבודה והתחקור נעשו "קרובים" ואינטואיטיביים יותר למשתמשי המערכת על סוגיהם השונים.

תפישות ומודלים חדשים בתחום הבינה העסקית

פתרונות ה- Self Service ניתנים במספר רמות. פתרונות כחלק ממערכת ה- BI הארגונית ופתרונות משלימים המשולבים כנדבך נוסף מעל המערכת הקיימת:

IBM Cognos בגרסתה החדשה IBM Cognos 10, הוסיפה מספר יכולות ורכיבים המאפשרים למשתמש הקצה ליהנות מיכולות תחקור שלא היו קיימות עד כה. רכיב חדש, Business Insight, מאפשר תחקור עולמות רלציוניים ורב-ממדיים במסך עבודה אחד, ללא צורך במעבר בין כלי עבודה שונים. השימוש ברכיב זה מקנה למשתמש יכולת ליהנות מתצוגה ויזואלית ורחבה של המידע הקיים במבנים שונים, ולאחד עולמות תוכן שהוגדרו מראש ע"י מחלקת ה- IT, יחד עם קבצים חיצוניים ודו"חות שהארגון פיתח באופן עצמאי. בנוסף, המערכת כוללת מנוע חיפוש מתקדם המשולב כחלק מתשתית המערכת ומשמש את משתמשי המערכת לאיתור מידע ממוקד ומהיר, וכן יכולות שיתוף מידע מתקדם דמוי Facebook / Blogs.

כלים ומוצרים ל- BI

ליבי טכנולוגיות תוכנה חשפה לאחרונה פתרון חדיש ומתקדם לתחקור מידע, המהווה תוספת משמעותית לכלי ה- BI השונים הקיימים בארגונים. כלי הניתוח ותחקור החדש - cliBI, הינו מוצר כחול לבן פרי פיתוחה של חברת ליבי טכנולוגיות בשיתוף עם אליהו חברה לביטוח וסמנכ"ל מערכות המידע אפרים אקרלינג, ומשמש כיום עשרות רבות של משתמשי אליהו חברה לביטוח ככלי התחקור המרכזי.

הייחוד של cliBI הינו בעצם העובדה כי פותח מזווית הראיה של המשתמשים העסקיים, ולא מזוית ראייתם של אנשי טכנולוגיה. cliBI הוא תולדה של עשרות רבות של פגישות עם משתמשים עסקיים, שחיפשו את היכולות החסרות שיעזרו להם להגיע מהר ובקלות לתובנות מהותיות שהתקשו לאתרן תוך כדי עבודה עם כלי ה-BI הקיימים בארגונים שלהם.

cliBI הינו כלי BI גנרי, שאינו תלוי בטכנולוגיית BI, וניתן לשילוב במערכות ה-BI הארגוניות הקיימות כשכבת תחקור מתקדמת ומשלימה. הכלי תומך באופן מלא בהגדרות אבטחת המידע המיושמות במערכות ה- BI - מערך ההרשאות הקיים במערכות BI ללא צורך במהפכה במערכות הקיימות בארגון. cliBI נכתב בטכנולוגיית Java Script (JQuery). הכלי מאפשרת Look & Feel קרוב מאוד לסביבות העבודה הנוספות המצויות בארגונים השונים, ובכך מקל מאוד על תהליך ההטמעה בקרב משתמשי המערכת.

מלבד ויזואליות עשירה ונוחות תפעול, יכולתו המרכזית של cliBI מאפשרת להעביר יותר כוח תחקור למשתמש הקצה, פחות תלות במפתחי המערכת שלרוב מהווים צוואר בקבוק באספקת התוצרים - התוצאות כאן ועכשיו. כל יכולותיו מרוכזות במסך עבודה אחד, ואין צורך לשוטט במסכי עזר, בעזרת drag & drop בוחר המשתמש שדות רלבנטיים לו, ומרגע זה נהנה מעושר יכולות שלא היו זמינות עבורו עד כה, ביצוע מיונים מתוחכמים ומדורגים, סינונים ומיקוד מידע מהיר ואיכותי, וקבלת תמונה ברורה של תוצאות תחקורו.

סיכום

שינוי התפיסה ומתן דגש על עיקרון ה- Self Service תוך הסרת החסמים הטכנולוגיים, מאפשר לספק פתרון בינה עסקית לקהל רחב יותר של משתמשים מכל רמות וחתכי הארגון. הטמעת ויישום תפיסת פתרון זה תאפשר לשמור על קהל היעד של המערכת, ולא תספק להם סיבות ל"בריחה" לפתרונות אחרים. הארגון יוכל להגשים את הרעיון המרכזי של ניתוח המידע הקיים בו תוך שילובו באירועים העסקיים המתרחשים, ובכך לשפר את הצלחתו העסקית.
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  תפריט הבמה 
 
»  מעורבות חברתית
»  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
»  מגמות חדשות בתחום ה- CRM
»  מגמות חדשות בעולם הבדיקות
»  עם הפנים קדימה
    בחירת הגולשים
  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית 
 
אסף טימור MatrixBI  
עידן נוי Yael Software  
דניאלה אלקובי-פיש Ness Technologies  
שמוליק סיטון SAP Israel  
מירב שוורץ-ויטס Microsoft Israel  
דוד גרינפלד Xioma  
צביקה גולדרייך Libi Software Technology  
יוגב פלד QlikView  
אהוד דקטר HighView  
צפריר להב iTAnalyzer  
אדיר אורן BICS  
גיל אברהמי Point of View Software  
דותן נאמני DataCube  
אלעד ישראלי SiSense  
ליאור כהן-עמיקם Naya Technologies  
יניב מאיר Datamine  
יותם אהרונסון New AspeQt  
ניר צרפתי enix technologies  
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation