דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
הבמה: מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
אסף טימור עידן נוי דניאלה אלקובי-פיש שמוליק סיטון מירב שוורץ-ויטס דוד גרינפלד צביקה גולדרייך יוגב פלד
אהוד דקטר צפריר להב אדיר אורן גיל אברהמי דותן נאמני אלעד ישראלי ליאור כהן-עמיקם יניב מאיר
יותם אהרונסון ניר צרפתי
 
מגמות חדשות בתחום ה- BI: יוגב פלד מנכ"ל משותף, חברת QlikView ישראל
 
יוגב פלד
שוק הבינה העסקית רשם בשנה החולפת תנופה משמעותית, כולל רכישת חברות BI, הקמה או הרחבה של חטיבות בתחום ה- BI. עושר מידע וריבוי יכולות טכנולוגיות הביאו מנהלים לתסכול בתהליך "דליית המידע" מהדו"חות והגרפים השונים. לקוחות הרגישו שמערכת הבינה העסקית מנתבת אותם לחשיבה מסוימת, בעוד השאלות העסקיות שמטרידות אותם, אינן באות לידי לביטוי.
מערכת ידע טק פנתה לחברות מובילות ולמומחים בתחום להסביר כיצד בינה עסקית מאפשרת למיליוני אנשים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר

יוגב פלד 01/06/11 | 12:00 |  QlikView שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את QlikView

שינויים שחלים בעולם ה- BI

שוק הבינה העסקית ב- 2010 התאפיין במאבק מתמיד בין הצורך של המשתמשים העסקיים בפתרון גמיש, ידידותי למשתמש ומהיר ליישום, לבין הצורך של אנשי ה- IT לאחידות פתרונות ופיקוח.

ככל שנה, גם ב- 2011 יצאו גרטנר בדו"ח המסכם את המגמות בעולם ה- BI ב- 2010. אחת המגמות המעניינות שמתאר גרטנר, היא שב- 2010 משתמשי הקצה, עם או בלי הסכמת ה- IT, קונים לעצמם פתרונות גמישים, קלים לתפעול וליישום, כדי לתת מענה לצרכים שלהם. כל זאת לאחר שבמשך שנים הם התאכזבו מפתרונות "כבדים" בעלי יישום ארוך ותוצאה שלא מספקת את הצרכים שלהם, בדמות ה- BI המסורתי.

עוד קובע גרטנר כי מה שהתחיל כמגמה הפך במהלך 2010 לפילוג של ממש בשוק ה- BI בין מערכות BI מסורתיות מצד אחד, למערכות קלות לשימוש וגמישות, המשתייכות לקבוצה שנקראת Data Discovery Platforms.
QlikView נמצאת בחוד החנית של הקבוצה האחרונה.

התהום בין שני הפתרונות העמיק מפני שהמשתמשים העסקיים מוצאים את פתרונות ה- Data Discovery כל כך מושכים שהם מוכנים לקבל את ההחלטה להשתמש בהם על אף הסיכון ש"באיי מידע" בארגון. מצב זה הוביל את ה- IT בארגונים לבחון מחדש את הגישה המסורתית ל- BI ולבדוק ארכיטקטורות חלופיות שמתאימות לצרכים הדינמיים של המשתמשים העסקיים.

נתון מעניין נוסף, ע"פ גרטנר, הוא שהיצרניות הגדולות של פתרונות ה- BI המסורתיים כגון SAP, IBM ו- Oracle, הפנימו את העובדה שפלטפורמות ה- Data Discovery שבו את הלבבות והכיסים של הלקוחות ועסוקים בניסיונות כנים לחכות את ההצלחה עם תוספים הטוענים לתכונות דומות.
בה בעת, יצרני פתרונות Data Discovery עסוקים בהרחבת היכולות שלהם ביישומי Enterprise.

QlikTech, היצרנית האמריקאית של QlikView, הפגינה במהלך 2010 יכולת מרשימה בהטמעת הפתרון בארגונים גדולים רבי משתמשים ונתונים, ולמעשה שילשה את מס' המשתמשים הממוצע ללקוח. מממוצע של 380 ב- 2009 לממוצע של 1,019 משתמשים פר לקוח. זו גם הסיבה ש- QlikTech עברה השנה, בפעם הראשונה, לרביע המובילים ב- Magic Quadrant של Gartner.

מה החשיבות של ניתוח המידע עבור ארגונים?

שאלה חשובה יותר אולי היא איך מנתחים מידע בארגונים, בעזרת כלי BI? מה משמעות המונח BI? האם משמעות BI היא דו"חות דו ממדיים או טבלאות ציר דינאמיות? אולי משמעות ה- BI היא כלי ניתוח פעילות עסקית המסוגל להציף חריגים ולהראות מה הקשרים בין מערכות נתונים?

בסופו של דבר, מנהל צריך לקבל החלטות אופרטיביות, או החלטות אסטרטגיות בארגון, כחלק משגרת היום שלו. לפי סקר של Accenture שנערך בארה"ב ב- 2008, נמצא כי קרוב ל- 50% מההחלטות העסקיות בארגונים נעשות לפי תחושת בטן. מתוך אותם 50%, 61% מהנשאלים טוענים שהסיבה לכך היא שאין להם גישה לנתונים איכותיים.

אם ניקח את קו המחשבה הזה צעד אחד קדימה, מהם אותם נתונים איכותיים עליהם מדברים המנהלים שהשתתפו בסקר? אם היו יכולים לקבל גישה לנתונים איכותיים, איך היו רוצים לראות אותם מוצגים? בטבלאות דו ממדיות? או במודלים רב ממדיים, ובעזרת אובייקטים גרפיים המאפשרים ניתוח נתונים חכם?

כלי ה- BI המודרניים, כגון QlikView מאפשרים למשתמש העסקי לנתח את הנתונים בעזרת ויזואליזציה חכמה, וכלי ניתוח שאינם מגבילים אותו בתוך מבנה נתונים קבוע מראש. עברו הימים בהם מנהלים מסתפקים בדו"חות קבועים. היום מנהלים, משתמשים עסקיים, מצפים מפתרון BI לספק להם מידע שאינו מוגבל, ומאפשר להם לקבל תשובות לשאלות "מחוץ לקוביה".

תפישות ומודלים חדשים בתחום הבינה העסקית

עולם ה- BI, שבמשך יותר מ- 2 עשורים היה מבוסס על קוביות OLAP, ושאילתות מבוססות דיסק, משנה כיוון במהירות. עם התרחבות הפצת פתרונות BI מבוססי טכנולוגיית In-Memory בעולם, שהובילה חברת QlikTech עם פתרון ה- In-Memory הראשון, אנחנו עדים לתופעה מעניינת:

כשמוצג פתרון BI מבוסס In-Memory אסוציאטיבי כדוגמת QlikView למשתמשים העסקיים, התגובה ברוב המכריע של המקרים היא חיובית מאוד. זו גם הסיבה שתוך שנים ספורות הפתרון הפך מתופעה שולית לפתרון מיינסטרים רחב היקף.

מעבר לכך, אנחנו עדים לתופעה נוספת, מעניינת אף יותר. המגמה הזו לא נעלמה מעיניהם של הספקים הגדולים של פתרונות ה- BI, אותם גופים שסיפקו פתרונות מבוססי שאילתות במשך שנים רבות. כולם פיתחו אי אילו פתרונות ותוספים שמחקים את הצלחת QlikView. התופעה הזו הפכה להיות תופעה רחבת היקף עד כדי הכרזה של גרטנר שתוך שנים ספורות מרבית פתרונות ה- BI יהיו מבוססי טכנולוגיית In-Memory.

ולראייה, מייקרוסופט שבמשך שנים סיפקה פלטפורמת BI מבוססת טכנולוגיית OLAP של פנורמה, בימים אלה מסיימת פיתוח של פלטפורמת מידע חדשה מבוססת טכנולוגיית In-Memory, שתשמש כבסיס לפתרונות BI של מייקרוסופט.

והרי לכם השלמת מהלך שמונע ע"י צרכני מידע עסקי ומלמד את כולנו לקח חשוב בתור מנהלי BI, מנהלי IT, אנאליסטים ויצרני טכנולוגיות: להקשיב למשתמשים העסקיים שלנו. הם הלקוחות, והם בסופו של יום אלה שחשובים.

עולם הניידים

מגמה נוספת, שעדיין נמצאת בחיתולים בעולם ה- BI, אבל קיימת בדמות פתרון חי וקיים ב- QlikView, היא המעבר למכשירים ניידים. גם בתחום זה QlikTech היא פורצת דרך. עברו חלפו להם הימים בהם מנהלים יושבים עם הדו"חות שלהם במשרד. אנשי עסקים כיום הם ניידים, ובארגונים מסוימים הם גם נמצאים תקופות ממושכות בנסיעות מעבר לים ללא שירותי משרד. היכולת לראות נתונים חיים ומעודכנים על מכשיר כגון iPad, או iPhone או כל סמארטפון אחר, בכל מקום ובכל זמן, הופכת מנהל לפרודוקטיבי לאין שיעור, משום שהוא יכול לקבל החלטות אופרטיביות או אסטרטגיות, מגובות במידע עדכני, בכל מקום ובכל זמן.

סיכום

עולם ה- BI נע במהירות לכיוון של טכנולוגיות חדשות: In Memory אסוציאטיבי, ויזואליזציות עשירות, Analysis במקום דו"חות סטטיים, מיזוג קבצים שטוחים למסדי נתונים, תצוגת המידע וניתוח מידע ברשתות חברתיות. הלקוחות של פתרונות ה- BI, המשתמשים העסקיים, כבר לא מסתפקים בפחות מזה ומתייחסים לפתרונות אחרים כ"מיושנים".

אלו מגמות שלא ניתן להתעלם מהן משום שהן הופכות להיות למיינסטרים. מי שלא שם - בעתיד הלא רחוק, לא יהיה קיים...
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  תפריט הבמה 
 
»  מעורבות חברתית
»  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
»  מגמות חדשות בתחום ה- CRM
»  מגמות חדשות בעולם הבדיקות
»  עם הפנים קדימה
    בחירת הגולשים
  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית 
 
אסף טימור MatrixBI  
עידן נוי Yael Software  
דניאלה אלקובי-פיש Ness Technologies  
שמוליק סיטון SAP Israel  
מירב שוורץ-ויטס Microsoft Israel  
דוד גרינפלד Xioma  
צביקה גולדרייך Libi Software Technology  
יוגב פלד QlikView  
אהוד דקטר HighView  
צפריר להב iTAnalyzer  
אדיר אורן BICS  
גיל אברהמי Point of View Software  
דותן נאמני DataCube  
אלעד ישראלי SiSense  
ליאור כהן-עמיקם Naya Technologies  
יניב מאיר Datamine  
יותם אהרונסון New AspeQt  
ניר צרפתי enix technologies  
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation