דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
הבמה: מגמות חדשות בתחום ה- CRM
יעל חסון בנצי ברנדס אוהד פרקש דגן הלוי אבי נוה זיוה חייט סיגל גרבר יוני ליפשיץ
גילי סהר קרייג לוי אסף וילנסקי מירב אלקובי זיו רייזמן יוסי יהודאין אורי לוין ליאור חרמש
דוד אלוש אורן בר-אל שלמה גודסי מתן מועלם איציק אורטסי דורון אביעד גילור גל אילן זריהן
ירון כהן מרק זאבי ליאור בן דרור
 
מגמות חדשות בתחום ה- CRM: ליאור בן דרור, סמנכ"ל Niloosoft
 
ליאור בן דרור
תחום ה- CRM שוב צובר תאוצה. ספקיות ה- CRM המציאו את עצמן מחדש באמצעות תפישות וטכנולוגיות חדשות פורצות דרך המאפשרות פתרונות מותאמים לכל ארגון וארגון. בכותרות שומעים על CRM On Demand, Social-CRM, SaaS, מחשוב ענן, התממשקות ה- CRM למערכות אחרות, ועוד. מערכת ידע טק מביאה את השינויים בתחום ניהול קשרי לקוחות, וההזדמנויות החדשות, לכל מי ששוקל לייעל את מערך קשרי הלקוחות בארגונו.

ליאור בן דרור 30/03/11 | 12:00 |  NilooSoft שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את NilooSoft

שינויים שחלים בתחום ניהול קשרי לקוחות

העתיד של מערכות תוכנה - מיחשוב עננים SaaS ואוטומטציה של תהליכים במערכות CRM.

אוכל לסכם את עתיד מערכות התוכנה בשלוש נקודות עיקריות:

1. מערכות מחשוב הפועלות במודול מיחשוב עננים.
2. אוטומציה של תהליכים, ובניית תהליכים אוטומטים שמתרחשים מול לקוחות. תוך שימוש ועזרה בבינה מלאכותית לטיפול בעומס המידע הזורם אלינו.
3. שימוש ברשתות חברתיות כגון לינקדאין ופסייבוק להגיע לקהל לקוחות ספציפים.

על מנת לסכם את השינויים שחלו בשנים האחרונות אשמח לספר סיפור אמיתי מהחיים על התפתחותה של חברת תוכנה, והשינויים שהינו חיבים להכניס על מנת להפוך לספק מוביל בתחום שלנו.

לפני שנתחיל בסיפור אשמח להבהיר את הביטוי מיחשוב עננים. מהו מחשוב עננים ?

ענן מחשוב או מחשוב בענן (באנגלית: Cloud-Computing) הוא פיתוח המאפשר להשתמש בכוח עיבוד ומחשוב דרך רשת האינטרנט.

הביטוי "ענן" הוא דימוי לרשת האינטרנט המבוסס על הצורה הגרפית בה מתארים את הרשת בתרשימי זרימה (Computer network diagram). בענן המחשוב נמצאים הנתונים והלוגיקה העסקית של מערכות המחשוב בשרתים במרכזי מחשבים והם מופעלים מיחידות קצה מרוחקות. כתוצאה מכך אין המשתמשים צריכים לרכוש ולנהל משאבי ומערכות מחשוב ובמקום זאת שוכרים אותה כשירות מספקים שמעמידים כוח מחשוב שהגישה אליו תהיה מרחוק דרך האינטרנט. מאפיין זה מאפשר להימנע מהוצאות גדולות על רכישת ציוד ותוכנות תשתית ומהצורך לנהל אותן. ענן המחשוב מאפשר למשתמש שליטה וויסות של עוצמת המחשוב הנדרשת, כך שבעיתות עומס ניתן לשכור כוח מחשוב גבוה יותר ובעיתות רגיעה להקטין את ההוצאה. בחלק מהמימושים של התפיסה גם נחסך הצורך לפתח או לנהל יישומים.

המשתמש בענני מחשוב עשוי להיות ארגון גדול, ארגון בינוני או קטן או אדם בודד. הספק הוא בדרך כלל חברה גדולה, שפיתחה תשתיות מתאימות ומספקת שירותים למספר גדול של משתמשים. המשתמש משתמש בשירותי הספק באמצעות האינטרנט מבלי צורך לדעת על הסביבה הטכנולוגית בה ממומשים שירותים אלה.
החזון של ענן המחשוב הוא לאפשר למשתמשים להתחבר לכל שירותי המחשוב להם זקוקים באמצעות האינטרנט, באופן דומה להתחברות לרשת חשמל. ( Wikipedia)

תחילת הסיפור:

תחילת שנות 2000 פתחתי יחד עם יזם נוסף חברת תוכנה, השותף שלי בשם נימרוד רונן שהינו מומחה בכלים אוטומטים, פיתח טכנולוגיה יחודית בעולם שמפענת ומתקיית קורות חיים באופן אוטומטי לחלוטין. אני הייתי אחראי על השיווק והפצת המערכות. הנושא עניין אותי כיוון שהפיתוח היה חדשני ביותר וחברות שהגעתי אליהם עדין העסיקו קלדניות שעשו את המלאכה. החברות מאוד התרשמו מאיכות הדיוק של הכלים האוטומטים והתחילו לעבוד עם המערכת שחסכה שעות רבות של הקלדת נתונים,

שילוב של בינה מלאכותית לפיענוח מסמכי קו"ח יחד עם טכנולוגיה יחודית של מנוע חיפוש שפיתחנו איתרה בקלות ובמהירות את המועמדים הטובים ביותר, וכך חברות שגיסו באופן מסיבי התחילו להשתמש במערכות שלנו והצליחו מאוד. גם באותה תקופה המערכות שלנו היו חדשניות ואינטרנטיות לחלוטין, השתדלנו תמיד לעבוד על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש, אולם את ההתקנה ביצענו תמיד על שרת מקומי של הלקוח, לאחר שהגענו למסה גדולה של לקוחות התחלנו להיתקל בבעיה מאוד קשה, הבעיה היתה כיצד לשדרג את כל הלקוחות הללו, ניקח לדוגמא חברה עם 100 לקוחות לשדרג, עם 2 אנשי תמיכה יכל לקחת מעל חצי שנה להגיע לכולם במקרה הטוב. ועד שכבר שידרגנו את כולם כבר יצאה גירסה חדשה ושוב צריך לצאת לדרך, המרדף האין סופי אחר גירסאות ושידרוגים גרם לביזבוז זמן יקר גם ללקוחות שלנו וגם לנו.

באמצע 2006 החלטנו שזהו זה! הקץ למרדף ! והתחלנו לפתח מערכת חדשה לחלוטין במקביל לפיתוח המערכות הקיימות. המערכות החדשות שפיתחנו היו במודול SaaS מיחשוב עננים מלא. המערכות החדשות שפיתחנו היו במודול מיחשוב עננים מלא ולא רק מערכות אינטרנטיות, בתחילת 2010 סימנו את הפיתוח והבדיקות הראשונות והתחלנו לעלות לקוחות חדשים על המערכות החדשות, ראשית התקנת לקוח חדש במקום תהליך שלקח כמה שעות ולעיתים כמה ימים נכון להיום לפתוח לקוח לוקח 2-3 דקות , כמו-כן לשדרג 100 או 1000 לקוחות זה עניין של שלוש ארבע שעות מקסימום. הלקוחות מאוד מרוצים כיוון שהיום הם מקבלים גירסה כל חודש-מי חלם שזה יהיה אפשרי.

יתרונות לעבודה על מערכת במודול מחשוב עננים:

יתרון: למערכות מיחשוב עננים החברה יכולה להשקיע ברכיבים חיצונים אפילו יקרים מאוד בלי להעמיס את העלות של הרכיבים החיצונים על הלקוח.
יתרון נוסף: ללקוח אין עלויות חומרה ותשתיות כלל, ובנוסף לכך הלקוח לא צריך להחזיק אנשי system שיתחזקו את המערכת, המערכות מנהלות באופן קצועי ע"י החברה שפיתחה את השירות ורוב הסיכויים שהחבה תידאג לסביבת מיחשוב אידאלית שהאפליקציה תוכל לתפקד בתוכה באופן אופטימלי.

חסרונות לעבודה על מערכת במודול מחשוב עננים:

חיסרון: כאשר ישנה בעיה כלשהי כל הלקוחות סובלים מאותה בעיה ולכן יש נחיצות רבה מאוד לפתור את הבעיה במהירות האפשרית, נחיצות זאת גורמת לאנשי ה system לחוש אחריות רבה לטפל בבעיה במהירות האפשרית, זוהי לא בעיה רק של לקוח אחד זוהי בעיה משותפת לכולם. חיסרון זה יכול לגרום לכך שבמקרים קיצונים שבו המערכות מתרסקות ואז אף אחד לא יכול לעבוד.
חיסרון נוסף: אחד החיסרונות הגדולים הוא שמערכות כאלו הם מאוד מורכבות וכאשר אתה נתקל בלקוח שכן מתעקש על התקנה מקומית זה יכול להיות כרוך בעלות של 20 אלף דולר רק להתקנה, ולעיתים לקוחות כאלו אתה לפעמים נאלץ לוותר עליהם. כמו כן ישנם שינויים שלקוחות מבקשים שמאלצים אותך עבור שינוי קטן לבצע שינוי ב- 12 מאגרי מידע שונים.

אבטחת מידע ומה קורה עם המידע של החברה:

נושא שעדין שנוי במחלקת קשור לרמת אבטחה וביטחון לגבי הנתונים של החברה, במקרה של מערכת CRM או HRMS למידע יש משקל וערך רב מאוד לחברה, ולעתים חברות חוששות מה קורה עם המידע היקר שלהם.
כאן אני ממליץ לבדוק טוב את החברה, האם יש לה לקוחות גדולים? כמה לקוחות? איזה תשתיות? האם החברה עובדת גם המגזר הביטחוני? איזה בדיקות אבטחה המערכת עברה? האם שרתים מוקשחים? לבקש תעודות ומסמכים טכנים המאשרים את מה שנאמר ע"י אנשי המכירות.

לסעיף זה ישנה חשיבות רבה מאוד, כיוון שאם תעבדו עם חברה שלא השקיעה מספיק בתשתיות הנתונים שלכם בסכנה.

אוטמציה של תהליכים ובינה מלאכותית במערכות CRM ומערכות גיוס

המטרה הכללית בנושא אוטמציה ובינה מלאכותית הינו ללחוץ על כמה שפחות כפתורים ולקבל הכי הרבה פונקציות ונתונים. כמו-כן לתת למערכות האוטומטיות לבצע את העבודה ללא התערבות אנושית, החכמה היא לעשות זאת בצורה אינטלגנטית ככל האפשר.

דוגמאות שאנו פיתחנו היתה יכולת לסרוק ולשלוף אוטמטית את כל הנתונים מתוך מאות אלפי קו"ח כל יום ולהפוך את המידע לנגיש וזמין עבור לקוחות שלנו.

שימוש ברשתות חברתיות

אין ספק שהנושא הכי חם היום וככל הנראה בעתיד הקרוב הוא רשתות חברתיות, מערכות מידע חדשנית חייבות לבצע אינטגרציה למידע שנמצא ברשתות אלו, ולדעת לנצל את המידע בצורה אינטלגנטית לצרכים הפנימים של האירגון, בצורה כזו שהמידע שעובר בחברה נשאר בחברה.

סיכום

כפי שבטח ניתן לזהות מהסיפור האישי שלי אני ממליץ בכל לב לעבור למערכות במיחשוב עננים, לעיתים התשלום גבוה יותר אולם מערכות כאלו בד"כ מגיעות מחברות יותר רציניות שפיתחו מערכת גדולה ומיקצועית, יש לוודא שאכן אתם לא הראשונים ושעושים עליכם פילוט ושהחברה איתה אתם חותמים על הסכם היא חברה רצינית עם עשרות ומאות לקוחות, ורצוי לוודא שהלקוחות הם גדולים, עם וותק של מעל 5 שנים בשוק במודול הנוכחי.

עדיף לשלם עבור שירות מיקצועי ולקבל עידכונים ושידרוגים באופן שותף , שיש אמא ואבא למערכת עם 99% זמינות, כמעט 0 תקלות, אין הוצאות נוספות, אין צורך להביא את איש המחשבים שלכם כדי לבדוק מה הבעיה ולמה המערכת לא עובדת. אם יש אינטרנט תקין המערכת אמורה לעבוד ב 100% ואם היא לא עובדת זה לא בעיה אצלכם.

כמו-כן למי שמעונין לצאת לפרויקט בתחום אני ממליץ לבדוק טוב שמערכת התוכנה אותה הוא מעוניין להתמיע כוללת בתוכה את שלושת הנקודות עליהן עברנו בראיון והם:

1. עבודה של מערכת במודול מחשוב עננים
2. מערכות עם אוטומציה ובינה מלאכותית.
3. קישור ישיר מהמערכת הפנימית שלכם לרשתות חברתיות ואינטגרציה מלאה איתן.
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  תפריט הבמה 
 
»  מעורבות חברתית
»  מגמות חדשות בתחום הבינה העסקית
»  מגמות חדשות בתחום ה- CRM
»  מגמות חדשות בעולם הבדיקות
»  עם הפנים קדימה
    בחירת הגולשים
  מגמות חדשות בתחום ה- CRM 
 
יעל חסון Yael Software  
בנצי ברנדס ServiceWise  
אוהד פרקש Taldor  
דגן הלוי ELAD Systems  
אבי נוה SAP Israel  
זיוה חייט Microsoft Israel  
סיגל גרבר Sensecom  
יוני ליפשיץ Almog  
גילי סהר Dicomano  
קרייג לוי BeyondIT  
אסף וילנסקי Tevel Software  
מירב אלקובי Teradata  
זיו רייזמן CEMax  
יוסי יהודאין ReutOne  
אורי לוין Tandemwise  
ליאור חרמש Boss Software Solutions  
דוד אלוש NetSuite  
אורן בר-אל bewise  
שלמה גודסי Sheleg  
מתן מועלם ICOM Software  
איציק אורטסי Agile-IT  
דורון אביעד DIS1GROUP  
גילור גל Effect  
אילן זריהן MyBusiness  
ירון כהן Synergy  
מרק זאבי BmBy  
ליאור בן דרור NilooSoft  
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation