דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Matrix
חדשות
שיווק גלוקאלי בעולם של פרסונות
 
רנית זקצר - Matrix ,CTO
רנית זקצר - Matrix ,CTO
מדוע חשוב היום לארגונים להגדיר לעצמם את הלקוח שלהם באמצעות פרסונות סטריאוטיפיות ?

רנית זקצר 22/07/10 | 10:33
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Matrix
 
 
 
 
דנה בויד, חוקרת סוציולוגית של המדיה החדשה, כתבה פעם שכשהיא מחפשת את המילה "שדיים" היא חושבת על סרטן השד. היא פנתה, בבלוג שלה, אל הגולשים בשאלה "על מה אתם חושבים ?"

"באחת ההרצאות שהעברתי בנושא, קמה מישהי מהקהל וענתה שהיא חושבת על הנקה. התברר שהיא ילדה לאחרונה."
כל פעולה והחלטה שאנו מבצעים, מחיפוש מידע ועד קניות, מושפעת מעולם התוכן שלנו.

הלקוחות שלנו היום הם גלוקאליים, כלומר שייכים למרחב הגלובאלי ובו בזמן יש להם מאפיינים לוקאליים בהתאם לקבוצות השייכות שלהם, ברמת מגדר, מקצוע, גיל, שפה, השקפה דתית, העדפה מינית, מיקום גיאוגראפי ועוד.
כדי שארגונים יוכלו לנהל אינטראקציה מיטבית עם הלקוחות הגלוקאליים שלהם, דרך הערוצים השונים, פותח בעולם מודל של תהליך תכנוני מבוסס פרסונות (Persona Based Design).

מהו בעצם אותו מודל? פרסונה היא סוג משתמש או לקוח מהותי לארגון ויש לו מאפיינים ותכונות אופי. פרסונה היא סטריאוטיפית במתכוון כמו למשל כרמית הקרייריסטית שההחלטות שלה מונחות חיסכון בזמן, נילי תקני לי בת ה-9 שמגדילה את הסל המשפחתי או אלדד עם הרשימה ביד, שעושה קניות לפי רשימות של אשתו ואין לו סמכות (כמו שאמרו באחד הפרקים של "רמזור") להחליף מנוזל כלים ירוק לכחול.

כל דילמה בנושאים כגון: מיתוג, ערוצי קשר עם הלקוח, ערוצי פרסום וכדומה נבחנת במשקפיים של כרמית הקרייריסטית, נילי תקני לי או אלדד עם הרשימה ביד. ההאנשה של הפרסונות מסייעת בתהליך התכנון ומחדדת את הדיון דרך הבנת ההשלכות על הפרסונות המייצגות ועונה על שאלות שיעזרו לנו למקסם את החזר הערך לחברה, ביניהן:

• מה היעדים של החברה מול הפרסונה?

• מה היעדים של הפרסונה ביום יום וכיצד ניתן לשרת אותם - איך היא תקבל ערך מהיחסים?

• מהם השירותים, היישומים, התכנים והתהליכים שמסייעים להגיע למפגש המיטבי בין הפרסונה לחברה, וכיצד הם ישולבו?

השימוש בפרסונות רלוונטי לכל מחזור החיים של השיווק, החל מהגדרת הדרישות, דרך עיצוב חווית המשתמש, הקמת הפתרון השיווקי, בדיקת הפתרון ועד להדרכה של מוקד/אנשי מכירות להתאמת התקשורת עם הלקוח לסוג הפרסונה.

ההגדרה של פרסונות היא לא תהליך של "זבנג וגמרנו". בשלב ראשון ארגונים מגדירים פרסונות בהתאם למחקר בסיסי, נתונים קיימים והנחות יסוד של הארגון. בהמשך, בתהליך התקשורת והמדידה של הפעילות מול הלקוחות, בכל הערוצים, ניתן לאפיין טוב יותר את הפרסונות. עם השנים, המאפיינים של הלקוחות משתנים.

סטודנט בן 25 מת"א בשנת 2005 שהיה בעליו של טלפון נוקיה דור 2, אינו דומה במאפייני הצריכה שלו לסטודנט בן 25 שמחזיק כיום כבר אייפון וגולש שעות ברשתות החברתיות. לכן, מנהלי השיווק חייבים לחשוב כל פעם מחדש על הפרסונות ולראות אם הפרסונות שנבחרו משקפות את מרחב הפעולה של החברה.

השימוש בפרסונות הופך היום מקובל יותר ויותר כאשר מבצעים תכנון ויישום מערך רב ערוצי. חברות כמו Well Fargo, Credit Swiss, Staple, Fujitsu ועוד רבות אחרות ידועות בזכות השימוש הקבוע שלהן בפרסונות ביום יום של העשייה השיווקית. גם בארץ אנו מתחילים לעבור תהליכים דומים עם אירגונים שהחליטו לבנות אסטרטגיה רב ערוצית.

מאת: רנית זקצר - CTO, מטריקס
 
iPhone  |  Social Network  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation