דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Synergy
חדשות
השימוש בניתוח רשתות חברתיות (SNA) בענף הקמעונאות
 
בהתבסס על המחקרים הרבים שנערכו בנושא, נראה שרוב החלטות הקנייה (70%) נעשות כתוצאה מהמלצות מהסביבה החברתית הקרובה, ופחות מפרסמים או קמפיינים שיווקיים. באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות אנו יכולים כיום לזהות קשרים חברתיים הקיימים בין לקוחותינו, להגדיר את סוג הקשרים הללו (קשרים משפחתיים, חברתיים, קשרי עבודה וכו'), ולאתר את מובילי הדעה בכל אחת מה"רשתות החברתיות" הללו.

מאיה תנאל 14/12/09 | 09:00
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Synergy
 
 
 
 
1. מה זה בעצם ניתוח רשתות חברתיות (SNA) ?בהתבסס על המחקרים הרבים שנערכו בנושא, נראה שרוב החלטות הקנייה (70%) נעשות כתוצאה מהמלצות מהסביבה החברתית הקרובה, ופחות מפרסמים או קמפיינים שיווקיים.
באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות אנו יכולים כיום לזהות קשרים חברתיים הקיימים בין לקוחותינו, להגדיר את סוג הקשרים הללו (קשרים משפחתיים, חברתיים, קשרי עבודה וכו'), ולאתר את מובילי הדעה בכל אחת מה"רשתות החברתיות" הללו.

שיטה מהפכנית זו מכונה ניתוח רשתות חברתיות (SNA - Social Network Analysis).

מובילי דעה ברשתות חברתיות אינם בהכרח הלקוחות בעלי הקשרים הרבים ביותר עם לקוחות אחרים, אלא אלו בעלי ההשפעה המצטברת הבולטת ביותר בתוך הרשת החברתית שלהם. השפעת מוביל הדעה על הרשת החברתית שלו יכולה להיות קשורה לרכישת מוצר או מוצרים מסוימים, או להשפעתו על נאמנות ונטישה של חברי הרשת החברתית שלו.

2. מי הם מובילי הדעה ?
להלן מספר עובדות על האוכלוסיה המכונה "מובילי דעה":
» 7-15% מהאוכלוסיה הם מובילי דעה.
» מוביל דעה משפיע בממוצע על 3-5 נושאים שונים.
» אין מאפיין דמוגראפי יחיד או העדפה מסוימת המבדילים את מוביל הדעה משאר האוכלוסיה.
» מובילי הדעה מעריכים קשרים אישיים יותר מאשר מבצעים והנחות.

3. SNA לנאמנות, נטישה, גיוס ושימור לקוחות
גיוס לקוחות חדשים, הגדלת נתח הארנק הממוצע, נאמנות, תכיפות הקנייה, שימור לקוחות וצמצום הנטישה הן המטרות העסקיות העיקריות של כל חברה קמעונאית. לאחר שימוש בטכנולוגית Datanetis (ספיקת מובילה של SNA) מצאנו כי:
» כאשר מוביל דעה נוטש הוא אחראי ישירות לנטישה של 2-3 לקוחות נוספים בממוצע.
» כאשר מוביל דעה משמעותי מרוצה ממוצר מסוים הוא אחראי ישירות לרכישת מוצר זה על ידי 5-6 לקוחות נוספים בממוצע.
» כאשר מוביל דעה הופך ללקוח החברה הוא מביא עימו 4 לקוחות חדשים נוספים בממוצע.

4. מקרים לדוגמה בחברות קמעונאיות
מניעת נטישה בחברה קמעונאית
תיאור הקמפיין: התמקדות במובילי דעה "רדומים" במיוחד, ופנייה לרשת החברתית שלהם על מנת לעורר את השפעתם החברתית.
הטבות / קשרי לקוחות: שליחה של 3 "קופוני מזומנים" למובילי הדעה לשימוש במהלך רכישות בשלושת השבועות שלאחר מכן.
» 34% ממובילי הדעה החלו לרכוש מחדש מוצרים של החברה.
» מתוכם, 20% השתמשו בכל 3 הקופונים, 9% השתמשו ב-2 קופונים, ו 7% השתמשו בקופון אחד.
» 19% משאר חברי הרשת החברתית החלו לקנות מחדש מוצרים של החברה (נמדד לאחר 5 שבועות), מבלי שהחברה יצרה איתם כל קשר.
» כל מוביל דעה גרם ל-1.8 לקוחות נוספים להתחיל לרכוש מחדש מוצרים של החברה.

נאמנות בטווח הארוך
קמעונאית אופנה החליטה להחליף את הקופונים המזומנים שלה שנשלחו לרוב למוביל הדעה בהזמנה לאירוע פרטי שנערך באחת מחנויות החברה. האירוע כלל אפשרות של סטיילינג אישי לכל לקוח, הנחה מיוחדת על רכישת מוצרים, וכיבוד ומשקאות.

סקר שנערך בין המשתתפים לאחר האירוע הראה שרמת שביעות הרצון ותפיסת המותג שלהם עלו בצורה משמעותית.

המשמעות היא שלא מספיק לזהות את מובילי הדעה ושאר החברים ברשת החברתית. הסוד הוא להפוך אותם למובילי דעה חיובית. מחקרים מראים שלאחר חוויה בלתי נשכחת הקשורה לחברה, עוצמת הרגשות גבוהה במיוחד.
 
Social Network  |  CRM  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation