דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Points Location Intelligence
חדשות
BI זה לפעמים עניין של גיאוגרפיה
 
במערכות ה BI הארגוניות מסתתר מידע יקר ערך שאינו מנוצל - מידע גיאוגרפי. מידע גיאוגרפי מאפשר לארגונים השבחה של תהליכים עסקיים הקשורים לפעילות בשטח, כמיצוי הפוטנציאל השיווקי, פריסת רשת סניפים אופטימלית, תכנון טריטוריות מכירה, ניהול סיכונים ועוד.

זמיר שמר 23/12/09 | 03:38
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Points Location Intelligence
 
 
 
 
על המימד הנסתר במערכות BI

במערכות ה BI הארגוניות מסתתר מידע יקר ערך שאינו מנוצל - מידע גיאוגרפי.
מידע גיאוגרפי מאפשר לארגונים השבחה של תהליכים עסקיים הקשורים לפעילות בשטח, כמיצוי הפוטנציאל השיווקי, פריסת רשת סניפים אופטימלית, תכנון טריטוריות מכירה, ניהול סיכונים ועוד.

כל האמת ורק האמת ?
מערכות ה - BI המסורתיות מספקות למנהלי הארגון מידע המסייע להם לקבל החלטות נבונות. המערכות מספקות לבנקים ולרשתות שיווק תובנה על ביצועי רשת הסניפים; מאפשרות לחברות סלולאר לבחון את חוזקות וחולשות מערך המכירות; לחברות ביטוח ואשראי לנהל סיכונים ולמנוע הונאות ועוד מגוון משימות יעודיות אשר נתפרות על פי יכולות ה - BI.

ולמרות זאת, האם מערכות ה- BI מספרות את כל האמת ורק את האמת?
מסתבר שלאו דוקא!
במרחבי הדטה הארגוני מסתובב מידע יקר ערך שאינו מטופל על ידי מערכות המידע הארגוניות - המידע המרחבי:

כתובת מגורי הלקוח, מקום עבודתו, הסופר בו הוא מבצע את קניותיו, מכשיר הכספומט בו הוא נוהג למשוך מזומנים, כתובת הנכס אותו הוא מבטח, המקום בו נפרץ רכבו - כל אלו ואחרים הינם נתונים הקשורים באופן ישיר ולעיתים רבות אף מכריע לפעילותו העסקית של הארגון.

למידע זה ניתן לקשר מידע גיאוגרפי נוסף המגיע ממקורות חיצוניים כדוגמת:

החתך הסוציו - אקונומי של הלקוח על פי מדדים דמוגרפים של שכונת מגוריו, מגמות אכלוס של דירות חדשות בסביבת הסניף, רמת סיכון אשראי בסביבת העסק, השפעת פריסת המתחרים על גודל סל הקניה של הלקוח.
ומסתבר כי ארגונים מקבלים החלטות עסקיות ללא התייחסות לנתונים אלו. לדוגמה - קביעת יעדי מכירות לסניפים, הנגזרת מיעד ארצי כללי, נסמכת על גידול צפוי מהשנה הקודמת ואינה מתייחסת למשתני השטח: הפוטנציאל השיווקי ועוצמת התחרות במרחב הסניף.

סיפורי אירוע
רשת מזון בפריסה ארצית, בעלת סניפים בפורמטים שונים ומועדון לקוחות, מיישמת מערכת BI משוכללת ומפיקה דוחות וגרפים המאפשרים לאתר בעיות וחריגים ברמת כל סניף בחתכי קטיגוריות ומוצרים.
תמונה חדשה ושונה לחלוטין של המציאות בשטח מתקבלת לאחר ניתוח מרחבי של פעילות אחד הסניפים.
בעוד מדדי המכירות של הסניף הראו מגמה חיובית והיו מעל הממוצע, מיפוי גיאוגרפי של דפוסי הקניה של לקוחות הסניף (באמצעות נתוני מועדון הלקוחות) זיהה שבשכונות מסויימות, הנמצאות במרחב גיאוגרפי רציף, קיימת מגמה ברורה ומשמעותית של ירידה בהיקפי הקניות בקטיגוריה מסויימת.
בדיקה בשטח איתרה מתחרה פרטי וקטן המתמחה בקטיגוריה זו ומצליח לנגוס בפעילות הסניף באמצעות מבצעי מכירות אגרסיבים הפונים לאוכלוסיה המקומית.
המענה של הרשת התבסס על הרצה של קמפיין יעודי לחברי המועדון המתגוררים בשכונות הספציפיות.

אירוע נוסף מציג שימוש בניתוח מרחבי ברמה אסטרטגית.
בנק קטן בחר באסטרטגיה של פתיחת סניפים בשכונות קטנות בהן לבנקים גדולים לא השתלם להכנס. לאחר מספר שנים בוצעה בדיקה מקיפה של המהלך. בעוד מדדי הפעילות העסקיים של הסניפים הצביעו על הצלחה סבירה בגיוס לקוחות, ניתוח מרחבי מעמיק הציג תובנות שונות ומפתיעות.
מסתבר כי חלק משמעותי מהלקוחות שגויסו לא הגיע מהשכונות בהן מוקמו הסניפים אלא ממקומות אחרים. לפיכך, המטרה הראשית של הבנק - להגיע לאחוזי חדירה גבוהים בנישות גיאוגרפיות - לא הושגה! נהפוך הוא - מיקום הסניף בשכונה בא, למעשה, על חשבון הצבתו במיקום אטרקטיבי יותר. כתוצאה מהניתוח המרחבי הגיע הבנק למסקנה אסטרטגית שעקב מגבלות הגודל והמותג, עדיף לו להתמקם באזורים בהם כמות האוכלוסיה גדולה יותר.

חשוב לציין שהנתונים בדוגמאות לעיל היו בנמצא במחשבי הארגון אלא שרק לאחר הצגתם במימד המרחבי ניתן היה להבחין במשמעותם המלאה.
עם העלאת הנתונים על גבי המפה, נבנתה, למעשה, קוביית OLAP גיאוגרפית. החשיבה בתהליך הניתוחי הינה מאוד "BI-ית", המושגים והמתודולוגיות לקוחים מעולם ה- BI - בניית עולמות, הגדרת מימדים ותחקורם בהיבט המרחבי.
שימוש מרחבי בנתונים הקיימים במסדי הארגון בשילוב עם מידע מרחבי מסביבת הפעילות החיצונית יוצרים עולם חדש של תובנה עסקית מרחבית - (Location Intelligence (LI

LI - המימד המרחבי של עולם ה- BI
Location Intelligence נשען על טכנולוגיית GIS. בעוד שה- GIS הינה טכנולוגיה המציבה שכבות מידע על המפה ומאפשרת לבצע עליהם תחקור מרחבי, תפקידו של ה- LI הינו ברתימת יכולות אלו וחיבורם למודלים עסקיים אנליטיים וכפועל יוצא מתאפשרים מגוון יישומים במגוון רחב של מגזרים עסקיים:
בנקאות, ביטוח, חברות אשראי, Retail, שרותי בריאות, הפצה, רשתות מזון מהיר, רשתות זכיינות, חברות דלק, סלולרי.

דוגמאות ליישומי LI:
» סינוף - אופטימיזציה של פריסת רשת ארצית, מיזוג סניפים, הגדרת מרחבי מחיה
» שיווק - סגמנטציית לקוחות, איתור פוטנציאל שיווקי, קד"מ ממוקד מרחבית
» מכירות - גיוס לקוחות, העמקת ערך לקוח, מניעת נטישה, ניהול טריטוריות למוכרנים
» ניהול סיכונים - ניהול אשראי, תמחור פרמיות, ניתוח הונאות
» שירותים - מיקום מרכזי שירות, פריסת נותני שירות, שיווק השירות
» לוגיסטיקה - מיקום מרכזי הפצה, תכנון קווי חלוקה

מאת: זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי
 
BI  |  Network  |  Banking  |  Risk Management  |  BPM  |  GIS  |  Cellular  |  Insurance  |  Testing  |  Call Center  |  HealthCare  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation