דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Matrix
חדשות
מדוע SOA ?
 
הדבר הכי קבוע היום בארגונים רבים הוא הצורך הגובר בשינויים, על מנת להיענות לדרישות משתנות של הלקוחות, טכנולוגיות חדשות שצצות, שווקים דינמיים שמשתנים במהירות, רגולציות, שינויים ארגוניים והצורך להישאר יעיל ותחרותי. SOA מאפשרת לארגון להיות מוכן לשינויים.

משה חגשור 24/02/10 | 02:01
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Matrix
 
 
 
 
1. מדוע SOA ?

הדבר הכי קבוע היום בארגונים רבים הוא הצורך הגובר בשינויים, על מנת להיענות לדרישות משתנות של הלקוחות, טכנולוגיות חדשות שצצות, שווקים דינמיים שמשתנים במהירות, רגולציות, שינויים ארגוניים והצורך להישאר יעיל ותחרותי. הצורך העסקי בגמישות ויכולת הסתגלות מהירה על מנת לשנות תהליכים עסקיים קימים, לייצר תהליכים חדשים ולספק גישה לתהליכים ממספר רב של ערוצים, דורש מה-IT להיות מסוגל לשנות, להרחיב ולחבר את המערכות האפליקטיביות במהירות ומבלי לשכתב אותן כל פעם מחדש. SOA היא ארכיטקטורה מהפכנית המאפשרת להתייחס למגוון השירותים, בארגון ומחוצה לו, כ"אבני לגו" אשר ניתן להרכיבן, באין ספור צורות ולפרקן באפקטיביות ובהתאם לצורך העסקי. SOA מאפשרת לארגון להיות מוכן לשינויים.

2.מילא אם מקימים ארגון חדש, אבל SOA בארגון שיש לו הסטוריה (מערכות בנות 10, 15, 20 שנה ולפעמים יותר), שמערכות המידע שלו הם כמו שכבות ארכיאולוגיות, כל שכבה מבוססת על טכנולוגיה אחרת - אפשר לעשות SOA?

אפשר, בחלק ניכר מהמקרים. אמנם קשה, אבל אפשרי ומאד משתלם.

אנחנו מגדירים את הפעילות בארגון מעין זה, "עתיר הסטוריה" כסדרה של ניתוחים כירורגיים. מול כל טכנולוגיה וטכנולוגיה מבצעים חקירה, POC והגדרת שיטת של "עטיפת" הקוד הקיים על מנת לספק שירותים. במקרה הטוב "עטיפת הקוד הקיים" נעשית ללא התערבות בקוד עצמו, לעיתים נדרש לבצע שינוי בקוד עצמו.

מימוש של SOA בארגונים קיימים, עם הסטוריה כאמור, מביאה תועלת עצומה: ניתן באמצעות כך למנף מערכות קיימות לטובת פעילויות ותהליכים עסקיים חדשים (אינטרנט, ערוצים, שרשרת אספקה ועוד....), מבלי להחליף את המערכות (שהרי זו השקעה רבה הרבה יותר וסיכון עצום לארגון).

3. מה המגמות שאת צופה בתחום ?
כיום, כשיותר ויותר ארגונים כבר נמצאים בשלב זה או אחר של מימוש SOA, עולה הצורך בניהול של כל המרכיבים (שירותים, תהליכים ...) בצורה יעילה, על מנת להנות מהיתרונות של הארכיטקטורה. SOA Governance הוא אחד הנושאים שיעסיקו ארגונים שמממשים SOA. הניהול מתייחס לכל מחזור החיים של השירותים והתהליכים הקיימים ומקיף נושאים גם ברמה הארגונית (מודעות והטמעה, הדרכה, הגדרה והפצה של מדיניות SOA ארגונית) ונושאים ברמה הטכנית (מימוש המדיניות הארגונית בעיצוב, בפיתוח, בתפעול של השירותים והתהליכים).

4. מהו האני מאמין שלך בתחום ?

"לא על הטכנולוגיה לבדה". מימוש העקרונות של SOA בארגון, מעבר לשינויים הטכנולוגיים שהוא מחולל, מביא לשינויים בתהליכי העבודה .. מעורר התנגדויות, חששות ... חשוב מאד להעביר את המוטיבציה, את הערכים המוספים לארגון ואת היתרונות של פרוייקט כזה לכל השכבות בארגון על מנת להצליח. בלי מחוייבות של ההנהלה והתגייסות של העובדים - קשה להצליח.

וגם - להתחיל בקטן. האשליה שניתן ביום אחד לחולל מהפכה בתפיסה ובתשתית הארגונית מתנפצת להרבה ארגונים בפנים. בדרך לחזון הגדול רצוי להגדיר מטרות קטנות יותר ולהתקדם צעד צעד.

5. מה רוב האנשים אינם יודעים על SOA וחשוב שיידעו ?

SOA היא ארכיטקטורה שמגדירה עקרונות ו-Best Practices לפיתוח אפליקציות.

SOA זה לא פרוטוקול מסויים, SOA זה לא שפת פיתוח, SOA זה לא מוצר, SOA זה לא סוג מסויים של כלים.

ארגונים רבים מבולבלים משפע ה-Buzz Words בתחום. חשוב להתמקד בצורך העסקי הספציפי של הארגון לפני שיוצאים לקניות. צריך להתאים את הפלטפורמה לצורך. SOA היא לא המטרה אלא האמצעי.

כדי לסייע לארגונים לפלס את דרכם בים ה-buzzwords והלהג של הספקים השונים ולייצר תהליך אפקטיבי של אימוץ SOA בארגון, אנחנו מספקים היום שירות של SOA Roadmap.

במסגרת השירות, צוות ניהולי בכיר ב-IT של הארגון, מגבש בסיס ידע משותף בנושא ויוצר Roadmap למעבר הארגון ל-SOA הכולל

מצפן עסקי לתהליך - כיצד SOA תורם ליעדים העסקיים של הארגון ?
מצפן טכנולוגי לתהליך - מהם סוגי הפתרונות הטכנולוגיים הנדרשים לארגון ברמת ה- backbone ? כיצד ניתן לחשוף מערכות קיימות (legacy) בארגון בגישה של SOA ? מהן הדרישות שיש להגדיר בכל מכרז/פיתוח חדש כדי להבטיח SOA - Readiness של כל התפתחות עתידית ?

מצפן מתודולוגי - מהם השינויים הנדרשים בשיטות העבודה של ה-IT ושל הארגון כדי להטמיע את העבודה ב- SOA ?
מצפן ארגוני - קווים מנחים להערכות ארגונית של יחידת ה-IT כדי להתאים את עצמה ל- SOA.

תכלס - מתווה ותוכנית פעולה לקידום SOA בארגון.

תחום SOA ואינטגרציה במטריקס מציע סדרה של שירותים, אשר יכולים לסייע לארגון במעבר לעידן ה- SOA. שירותים אלו כוללים, בין השאר, תהליך של בניית SOA Roadmap, best practices, מתודולוגיות ותשתיות מוכנות סביב מוצרים מובילים בשוק, ביצוע פרויקטים של אינטגרציה ושל מעבר ל- SOA.
 
SOA  |  IT  |  BPM  |  Infrastructure  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation