דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
חדשות
מערכת ניהול שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי TABIT
 
על תשתית הענן של AWS מאפשרת למאות מסעדות להתייעל, להגדיל הכנסות ולשפר רווחיות

מערכת ידעטק 30/05/19 | 03:29
 
 
 
 
מאחורי הקלעים של ענף המסעדות מתחוללת מלחמת קיום ומידי שנה נסגרות מסעדות, בתי קפה וברים. רבות מהמסעדות מנסות להטמיע טכנולוגיות חדשות על מנת להתייעל ולשפר את כושר התחרות. פלטפורמת ניהול חדשה שפיתחה חברת הסטארט-אפ TABIT חוללה בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי בקרב מאות מסעדות בארץ ובעולם והיא משפיעה ישירות על שיפור בשורה התחתונה שלהן.

נדב סולומון, שותף מייסד ב TABIT, עידן שקד, סמנכ"ל מוצרים וארז בן דוד, סמנכ"ל פיתוח, מספרים על אתגרי ענף המסעדות וכיצד הפתרון שפותח בארץ משנה את כללי המשחק בתחום.

מה היא רמת המחשוב של מסעדות כיום ?
נדב סולומון: חלק מהמסעדות לא נכנסו לעידן הדיגיטלי בצורה מלאה והן וויתרו בכך על יתרונות תפעוליים ועסקיים רבים. החלק המעניין יותר בתחום מתמקד ברובן המכריע של המסעדות שכן הטמיעו מערכות תוכנה רבות ומגוונות, אך עשו זאת באופן שאינו ממצה את הפוטנציאל העסקי של העולם הדיגיטלי. במבט כללי ניתן לומר שמסעדות רבות הטמיעו לעתים כ-50 מערכות תוכנה שונות כמו: עמדת מארחת, קופה, הנהלת חשבונות, מלצרים ועוד. אך המערכות הללו מנותקות האחת מן השנייה, לכל אחת מהן בסיס נתונים משלה, לוגיקה עסקית וממשק ייעודי לה. ואלו שכן יצרו חיבור מסויים בין מערכות, סובלות מחוסרים עצומים של מידע שלא עובר, והמון תקלות.

ה'איים' הנפרדים הללו אינם מסוגלים לספק פתרון אחוד מקצה לקצה שינהל את כל תהליכי המסעדה וישדרג את חוויית הסועד. החסרונות הטכנולוגיים של המערכות הקיימות במסעדות הולידו גם שורה של חברות שמציעות שירותים משלימים למסעדה ונוגסים אגב כך בהכנסותיה. לדוגמה: שירותי הזמנת שולחן, שירותי הזמנות מהבית ושירותי שליחויות של חברות צד ג' שגובות עמלות גבוהות מהמסעדות ופוגעות ביציבותן הכלכלית.

מה מציע הפתרון של TABIT ?
נדב סולומון: שותפי בארי שקד ואני, יחד עם צוות מדהים של מתכנתים אנשי מוצר ומסעדנים לשעבר, פיתחנו פלטפורמה עסקית אחודה מבוססת ענן (Unified Business Layer) שרצה בענן של AWS ומספקת פתרון Mission Critical מקצה לקצה, 360 מעלות, לניהול כל היבטי המסעדה באופן רציף. הפלטפורמה מציעה למסעדה בסיס נתונים אחד, לוגיקה עסקית אחת ושמונה אפליקציות ניידות בעלות ממשק ידידותי שמאפשרות לכל בעלי העניין במסעדה לנהל את הפעילות על כל היבטיה, תוך הזנת נתונים בזמן אמת, עיבודם בענן והפקת תובנות לצורך הניהול השוטף וכן לתכנון אסטרטגי ארוך טווח.

כיצד פועל הפתרון בשטח ?
עידן שקד: כאמור, יש לנו שמונה אפליקציות ניידות לכל ההיבטים התפעוליים של המסעדה: מלצרים, מטבח, קופה רושמת, אתר הזמנות, מערכת ניהול והפקת תובנות, עמדת מארחת, ניהול תורים ומשוב. כולן רצות על אותו בסיס נתונים בענן של AWS, כולן מקושרות ומעדכנות האחת את השנייה בזמן אמת בתהליך רציף אחד: מהזמנת השולחן על ידי הלקוח ועד לתשלום והמשוב שסיפק בתום הארוחה. מערכת המלצרים, לדוגמה, ממחישה את היעילות שהמסעדה והלקוחות חווים. המלצר מגיע לשולחן כשהוא מצויד בטאבלט זעיר ומקליד את ההזמנה ישירות למחשב כף היד. באמצעות הממשק הידידותי המלצר או המלצרית משלבים במהלך השיחה עם הסועדים העדפות שונות להתאמה מדויקת לטעמיהם ("בלי כוסברה בבקשה"). תהליך זה, המכונה Conversational Ordering, הוא מהיר, יעיל ומותאם במדויק לרצונות הסועדים. יתירה מכך, ההזמנה משודרת ישירות למטבח וחוסכת את הצורך של המלצר לעמוד בתור ולהקליד את ההזמנה (עם כל הטעויות הכרוכות בכך) או למסור למטבח פתק בכתב יד (בון) שפוטנציאל הטעויות שבו גדול גם הוא.
בתום הארוחה מגיע המלצר לשולחן הסועדים, מפעיל את אפליקציית הקופה הרושמת ומאפשר תשלום תוך שניות בכרטיס אשראי באמצעות הטאבלט. זאת, ללא צורך בהמתנה לחשבון, ללא עמידה בתור לביצוע הסליקה והגשת החשבון ללקוח.
כיוון שהמערכת שבנינו על אמזון ווב סרוויס אחודה, גם סועד שמזמין משלוח מהבית יצפה במלוא המידע המעודכן ביותר של התפריט (כולל מנות שכרגע לא ניתנות להזמנה) ויבצע הזמנה מותאמת במדויק לטעמיו.

אילו מדדי יעילות נרשמו בתהליך זה ?
עידן שקד: המערכת מצמצמת את שיעור הטעויות וההחזרות של מנות בכ-80%, היקף עצום שמקטין את בזבוז משאבים ומשפר את שביעות הרצון של הלקוחות. בגלל הייעול, משך הארוחה מתקצר בכ-12 עד 15 דקות וניתן להקצות כל שולחן באופן מהיר יותר לאורחים הבאים ולהגדיל את התפוסה היומית (בהנחה והמסעדה רוצה לייעל זמני שולחנות - בעיקר בסרוויס צהריים).
התהליכים מאפשרים לבצע את כל המטלות באמצעות מספר קטן יותר של מלצרים - בשיעור של 20% - ותוך הגדלת הטיפים שמשאירים הלקוחות.

ולבסוף, ההוצאה לכל סועד גדלה בשיעור של 8% עד 15% בגלל שביעות הרצון והביצוע המהיר של הזמנות נוספות.
נוסף על כך, המסעדות חוסכות 'דמי תיווך' רבים של ספקים צד ג', שכאמור, שגשגו על חשבונן כל עוד למסעדות לא היה מסעדות פתרון לניהול הזמנת שולחן, הזמנה מהבית, שליחויות וכו'. בעידן שבו מסעדות רבות חיות על רווחיות של 10% או פחות, הרי שתוספת הכנסות של 15% וצמצום משמעותי בהוצאות יכולים לחולל שינוי דרמטי בביצועים העסקיים.

אילו כלים מוצעים לבעלים ולמנהלים ?
עידן שקד: בעלים ומנהלים חשופים כמובן בזמן אמת למלוא הנתונים והמידע שמוזרמים לאפליקציות השונות ויכולים להתערב בכל רמה נדרשת, כולל, לדוגמה, טיפול בחוסר יעילות של מלצר מסוים בשולחן מסוים בשעה מסוימת (עד כדי איחור של 5 דקות בהגעת מנה). אך אנו מציעים גם כלי ניהול ברמה גבוהה יותר לתכנון ארוך טווח. פיתחנו אלגוריתמים מבוססי למידת מכונה שמנתחים את המידע ומספקים לבעלים ומנהלים תחזיות שנתיות בפילוחים מגוונים שמאפשרים פיתוח עסקי תוך מינוף הזדמנויות. ניתן לדוגמה לזהות חולשה עסקית מתמשכת ביום רביעי או במנות מסוימות ולהציע פתרונות וחלופות שיגדלו הכנסות. התחזיות שאנו מספקים הגיעו לרמת דיוק של 90% והיא אף צפויה לעלות בעתיד. יכולות זו היא קריטית בעת שמסעדות רבות נאבקות על קיומן והן נעדרות כלים ידידותיים לפיתוח עסקי מבוסס תחזיות. אנו מציעים אם כן מעבר מניהול רגשי מבוסס אינטואיציות ומידע חלקי לניהול מתקדם מבוסס אנליזות של נתונים באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה.

כיצד תומך הענן של AWS בפתרון ?
ארז בן דוד: הקמנו ב-AWS 'ענן מסעדות' שמשרת כיום מאות מסעדות בארץ ובעולם ומציע לכל אחת מהן, כאמור, פלטפורמה מקצה לקצה לניהול כל היבטי המסעדה, כל אחת עם הלוגיקה העסקית שלה והנתונים שלה. בחרנו ב-AWS שכן היא מסוגלת לתמוך במחשוב עתיר ביצועים באונליין, תוך פריסה גלובאלית שתומכת בפעילות שלנו בארץ, בארה"ב ובעתיד במדינות נוספות. הארכיטקטורה העננית מאפשרת לנו לבנות במהירות ובקלות מודולים נוספים (עמדת קיוסק לדוגמה) ולהטמיע אותה במהירות בקרב כל הלקוחות הקיימים והעתידיים.

באילו שירותי ענן של AWS אתם משתמשים ?
ארז בן דוד: אנחנו משתמשים בשורה ארוכה של שירותי ענן מבית AWS לאחסון ולעיבוד הנתונים ובראשם מערכת האחסון S3, מערכת העיבוד EC2, מערכת הקונטיינרים ECS ועוד. בכל רגע נתון אנו מפעילים כ-100 שרתי EC2 בשני 'אזורים' של AWS: אירלנד עבור השוק הישראלי וארה"ב עבור לקוחותינו במדינה זו. היקף העיבוד מגיע ל-1.5 מיליון טרנזקציות ושאילתות ביום הבחירות הגיע ל-7 מיליון תנועות. במהלך 2018 עיבדה המערכת טרנזקציות בהיקף כספי של 3 מיליארד ₪.

היכן הוטמעה המערכת ובאיזה היקף ?
נדב סולומון: הפתרון שלנו משרת כיום כ-400 מסעדות בארץ ומספר משמעותי של מסעדות בארה"ב. בישראל היא הוטמעה בין היתר בקבוצת גרקו, רשת בלאק, קפה נואר, סבסטיאן, הדסון, קבוצת קיסו, רביבה וסיליה, טופולופומפו ורבות נוספות. אנו צופים צמיחה מהירה בהיקף ההתקנות בשנים הקרובות שכן יש בידינו מפתח לשינוי גורלה של המסעדה ומעבר ממאבק הישרדות למאמץ חכם של צמיחה והתרחבות. הענן יכול לשנות את גורלן של מסעדות רבות והדרך אליו פתוחה וידידותית.
 
Cloud Computing  |  StartUp  |  DB  |  RT  |  Infrastructure  |  Software  |  Mobile  |  Storage  |  Network  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation