עונת החגים האחרונה בארה"ב ובעולם היוותה כר מושלם לניסיונות הונאה על קמעונאים העוסקים בסחר מקוון (eCommerce). על פי נתוני מאסטרקארד בתקופת החגים האחרונה חלה צמיחה של 19% בהוצאות על מכירות מקוונות ופיזיות בסך כולל של 850 מיליון דולר בארה"ב בלבד. אולם, יחד עם העלייה בהוצאות חל גידול משמעותי בניסיונות ההונאה ברחבי העולם. מאסטרקארד בעזרת חברת NuData הצליחה לזהות ולסכל יותר ממיליארד פעילויות דיגיטליות חשודות ובכך למנוע הונאות בשווי של חצי מיליארד דולר בתקופה של חודשיים בלבד.
הממצאים שחשפה NuData מציגים כי ההכנה לניסיונות ההונאה החלו מספר חודשים לפני תקופת הקניות של סוף השנה. החברה זיהתה 37% חשבונות חדשים שנפתחו עוד בחודש אוקטובר ונועדו לטובת הונאות ברכישה מקוונת. ואילו, ממוצע החשבונות החשודים להונאה במהלך השנה עמד על 14% בלבד. כמו כן, נמצא כי הייתה עלייה של 224% במתקפות בוטים על חנויות מקוונות. במהלך תקופת החגים, החברה ניתחה ב
זמן אמת את ניסיונות ההונאה ברכישות מקוונות ללא הצגת כרטיס האשראי. הממצאים מראים כי 50% מהמקרים הגיעו ממחשבים שולחנים ו-35% מהתקנים ניידים.
"עולם ה-eCommerce פגיע במיוחד בתקופת הקניות של החגים", ציין ראיין וילק, סגן נשיא ב-NuData. "בתוך כל המולת הקניות, קמעונאים נאבקים בכדי לאמת ולהעריך את זהות הצרכן, הנמצא בצדו השני של המסך, מבלי לגרום לאי נוחות בתהליך הרכישה המקוון. באמצעות השימוש בפתרונות ה
אבטחה של NuData, קמעונאים יכולים להוסיף שכבת הגנה נוספת לאתרים ולאפליקציות השונות בכדי לאתר איומים מבלי לפגוע בחוויית הלקוח."