דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Google
חדשות
פייסבוק סגרו להם את הפיד
 
ועכשיו גוגל חוסמים להם את האוטופליי בפרסומות. מה הסיכוי של אתרי אינטרנט לשרוד?

מערכת ידעטק 12/03/18 | 02:23
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Google
 
 
 
 
בתחילת השנה הודיעה פייסבוק על שינוי מדיניות ותעדוף פוסטים פרטיים על כאלה של גופי מדיה, לטובת פרסונליזציה ושיפור הפיד של המשתמש. ב-15 לחודש תפעיל גוגל מדיניות של חסימת פרסומות באוטופליי (פרסומות שמתנגנות מאליהן בקול ופוגעות לטענתם בחוויית הגלישה). שני הצעדים הללו משאירים את גופי המדיה עם הכנסות מדולדלות עוד יותר מאלה שאיתן נכנסו ל-2018, כלומר מעט מאוד. יש שיאמרו שהמהלך האחרון הוא גם המסמר האחרון בארון גופי המדיה הרווחיים בארץ ובעולם. עם ריץ׳ הולך וקטן בפייסבוק, שמשמעו טראפיק הולך וקטן באתר, לצד הקשחת מדיניות פרסומות הווידאו, כבשת הרש של האתרים - הרווחים עשויים להצטמצם לרמת חוסר כדאיות.

הרבה שאלות יכולות להישאל סביב המהלכים הללו:
מה מטרת המהלכים הללו? האם נועדו באמת להיטיב עם המשתמש או להגדיל את קופת ההכנסות של ענקיות התקשורת? מה משמעות מהלכים הללו עבור התעשייה והאם היא צריכה להתמודד בצורה פרטנית או מערכתית? האם גולשים באמת מעדיפים פיד ששומר עליהם בתוך בועה סטרילית שלהם ושל החברים שלהם? ובעיקר - האם יש דרך להפוך את המהלכים האלה, שכרגע מרגישים לגופי המדיה חמוצים כלימון, ללימונדה?

בואו נבחן רגע לעומק את המהלך הנוכחי של גוגל.

כאמור אחרי שפייסבוק הכריזו על מדיניות העדפה מתקנת לפוסטים של חברים, על חשבון עדכוני חדשות והפקות מקור דיגיטליות של מקורות ממוסדים, מגיע תור גוגל. עוד כאמור, מחרתיים גוגל תתחיל בחסימת פרסומות שמנגנות באוטופליי, לטובת שיפור חוויית הגלישה של גולשים תמימים, שפרסומות רועשות מקפיצות אותם ומוציאות אותם משלוותם. באותה נשימה, גוגל תטביע את קרש ההצלה של גופי המדיה, שנסמכים על פרסומות וידאו, המתנגנות בהמוניהן ומייצרות עבורם רווח מקסימלי לכל כתבה. מנגד, חשוב לזכור: במהלך הזה דואגת גוגל לא רק לגולשים, אלא גם למפרסמים, שאינם מעוניינים בצפיות בלתי מכוונות, שלא לאמר צפיות סרק. עד היום ״נהנו״ האתרים מהיכולת לייצר שיעורי חשיפה עצומים של פרסומות וידאו על חשבון גולשים שאינם מעוניינים לצרוך פרסומות ועל חשבון מפרסמים שמשלמים על צפיות שאינן אפקטיביות. האתרים אמנם ייצרו הכנסות יחסית בקלות, אבל קשה לטעון שמדובר בעסקאות שהיטיבו עם שני הצדדים. כלומר, בבסיסו המהלך הזה הוא לא פחות תיקון מ-disruption, או כמו שאומרים בפייסבוק - it’s complicated.

שינויים כאלה, שמאלצים את תעשיית המדיה הדיגיטלית לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות חדשים לאתגרים ישנים, הם לא בהכרח דבר רע. במקרים רבים משברים מהסוג הזה הם הזדמנות לתקן מודל עסקיים שאינם ססטיינביליים ולעדכן מוצרים שעבר זמנם. המהלכים של פייסבוק וגוגל אמנם מקשים על חיי הפבלישרים, אבל הם גם מאיצים תהליכי הבראה חיוניים. הנה כמה תובנות שהתחדדו אצלנו לאחרונה בהקשר הזה.

1. סיפורים מעניינים ינצחו.
זה לא רק הסיפור עצמו, אלא איך אתה מספר אותו. אנשים מתחילים במעטפת, זה ידוע. כותרות, אימג׳ים, אלמנטים אינטראקטיביים שמקרבים את הסיפור לקורא. בלעדיהם - הסיפור הוא ערימה של טקסט שמאוד קשה לגולש לצלוח כשהוא גולל את הפיד שלו בנייד. פבלישרים צריכים להבין, להפנים, ולעזור לסיפורים שלהם להיות יותר מעניינים יותר, חווייתיים יותר וכאלה שגולשים ירצו לשתף אותם עם החברים שלהם. רק ככה הם ימצאו את דרכם חזרה אל הפיד.

2. אנשים מוכנים לסבול מונטיזציה תמורת ערך מוסף בתוכן.
תוכן וידאו טוב יעזור לגולשים לצלוח פרסומות. מוצרי וידאו שמשלבים וידאו ופרסומות יעזרו לגופי מדיה לשמור על הכנסות מווידאו. מניסיוננו - ולפלייבאז יש מוצר כזה, שנקרא Stream ומשלב תוכן ופרסומות - ברגע שתפסת את תשומת הלב של הגולש עם תוכן וידאו רלוונטי ובעל ערך, מתקציר אירועי היום ועד אתנחתא קומית, הגולשים מוכנים לצפות בפרסומות. באותה הזדמנות הם נשארים יותר זמן בעמוד, מבקרים לעתים דחופות יותר (Stickiness) ומשפרים את המדדים שמפרסמים רוצים לראות כשמדובר באכסניה לפרסומות שלהם.

3. אם כבר פרסומות, אז רלוונטיות, ומגניבות.‎
יש הרבה דברים שגולשים כבר לא מוכנים לסבול. לא רוצים אותה פרסומת שוב ושוב, לא רוצים פרסומות שלא קשורות אליהם, לא רוצים שיפריעו להם באמצע צריכה מרוכזת של תוכן, לא רוצים חוויית משתמש שמייצרת אביוז. אם נדע להגיש פרסומות רלוונטיות במיקומים נכונים ולשמור על גבולות הטעם הטוב, או במילים אחרות אם נפעל באופן שמשרת את כללי המשחק (תוכן חינם תמורת פרסומות במינון סביר), יש על מה לדבר. בפלייבאז למשל, טכנולוגיות machine learning משרתות אותנו כדי לקבל תובנות על מה, כמה ואיפה נכון להציג תכנים פרסומיים, ואנחנו כבר רואים ששיעור הצריכה שלהם עולה.

חזרה לשורה התחתונה - אנחנו מאמינים שתעשיית המדיה צריכה ויכולה לעבור שינוי. פלייבאז קמה כדי לעזור לפבלישרים להמציא מחדש את הדרך שבה הם מספרים סיפור, להפוך אותו רלוונטי יותר לדרך שבה יוזרים צורכים סיפור בשנת 2018. עכשיו הם נאלצים להמציא מחדש את הדרך שבה הם מייצרים רווחים, כדי להתאים את עצמם לדרך שבה מפרסמים רוצים למכור את עצמם וחברות הפצה רוצות לתווך אותם. זה מאתגר, ללא ספק, אבל אנחנו מאמינים שמהלכים דיסרפטיביים כאלה מאפשרים לייצר שינוי מערכתי חיובי. הדחיפה של גופי מדיה, שהם באופיים ארגונים ותיקים ושמרניים, ליצירתיות, יכולה בהפוך על הפוך לחזק אותם ולעזור להם לשרוד לאורך זמן. שאלת מיליון הדולר בעיני היא - האם הם ירימו את הכפפה?

אופציונלי - סקר:
האם גופי המדיה ינצלו את המהלך של גוגל לטובת חשיבה יצירתית על מקורות ההכנסה שלהם?
כן, בלית ברירה הם יתחדשו ויבואו עם מודלים חדשים
לא, לכן בסופו של דבר ישרדו רק אלה שיש להם גב כלכלי

יעל שפריר היא סמנכ״ל שותפויות בינלאומיות בפלייבאז, פלטפורמה ליצירה ולמונטיזציה של תוכן דיגיטלי, שעובדת בשיתוף פעולה עם גוגל ופייסבוק, כמו גם עם למעלה מ-15 אלף גופי מדיה ברחבי העולם.
 
 
Google
משימת "גוגל" הוא לספק את חווית החיפוש הטובה באינטרנט באמצעות הפיכת המידע העולמי נגיש לכל ושימושי. "גוגל", מפתחת אחד ממנועי החיפוש הגדולים בעולם, וללא ספק הטוב שבהם, מציעה את החיפוש המהיר והקל ביותר כדי למצוא מידע ברשת. באמצעות גישה ליותר מ-1.3 מיליארד דפי אינטרנט, גוגל מספקת תוצאות רלוונטיות למשתמשים בכל העולם, בד"כ בפחות ממחצית השנייה. היום,...
Video  |  Mobile  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ליאור לוי ברק עילם
אבנר מימון דורון גיגי
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation