דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  IBM Israel
חדשות
המרדף אחר הקונה הרב-ערוצי
 
IBM
IBM
מחקר בינלאומי רחב היקף אותו ערכה יבמ בקרב 26,000 צרכנים סביב העולם העלה כי 35% מהצרכנים המבצעים רכישות קמעונאיות שוקלים לגוון בעתיד את אופן הרכישה של מוצרים ושירותים, באמצעות שימוש בערוצים דיגיטאליים.

מזי גלאור 24/07/13 | 12:11
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את IBM Israel
 
 
 
 
גם אתם בודקים באינטרנט לפני שאתם מבצעים רכישה בחנות, או אולי הפוך: בודקים מוצרים ומחירים בחנות ואז ניגשים לאינטרנט על מנת לרכוש את אותן מוצרים במחיר זול יותר? ברוכים הבאים לעידן "הקונה הרב-ערוצי" - לקוחות המשתמשים במגוון ערוצי תקשורת וקניות, ומצפים לחוויה אחידה המשותפת לכל הערוצים האלה.

מחקר בינלאומי רחב היקף אותו ערכה יבמ בקרב 26,000 צרכנים סביב העולם העלה כי 35% מהצרכנים המבצעים רכישות קמעונאיות שוקלים לגוון בעתיד את אופן הרכישה של מוצרים ושירותים, באמצעות שימוש בערוצים דיגיטאליים. נתון אחר בסקר מצביע על תופעה מתרחבת של צרכנים הבוחנים מוצרים בחנות ורוכשים אותם בסופו של דבר ברשת.

המחקר העלה גם, כי התהליך המתרחש לאחר המכירה הראשונית חשוב לבניית המותג הקמעונאי וליצירת מערך יציב של לקוחות נאמנים - לא פחות מהמכירה עצמה. רוב הלקוחות מאמינים כי אחריות הקמעונאי לספק חוויית שירות כוללת איכותית גם לאחר הרכישה עצמה - החל מאספקה, דרך התקנה במקרה הצורך, תמיכה בלקוחות, פתרון בעיות והחזרת מוצרים פגומים. חוויה זו היא שתקבע את חוות הדעת על הקמעונאי ותוביל להמלצה (או להיפך, במקרה של חווית לקוח גרועה) שחשיבותה בעידן הרשתות החברתיות, גבוהה במיוחד.

המחקר מצביע על תהליך ברור של שינוי בדפוסי הקניות. כך, למשל, למרות שיותר מ- 80% מהקונים ביצעו את הרכישה האחרונה של מוצרים, שאינם מוצרי מכולת, בחנות פיזית, רק כמחצית מהלקוחות מניחים כי יחזרו לחנות בפעם הבאה שבה הם ניגשים לקנות מוצרים כאלה.

35% מהמשיבים לא היו בטוחים האם הרכישה הבאה שלהם תתבצע בחנות או בעסקה מקוונת. 9% אמרו כי ישתמשו ברשת. מתוך שמונה קטגוריות מוצרים שנבחנו בסקר, שתי הקטגוריות שנבחרו על ידי הצרכנים כמועדפות לרכישות מקוונות הן מוצרי אלקטרוניקה בידורית וצרכנית, ופריטי יוקרה - ובכלל זה יהלומים ובגדי מעצבים.



מקור: From transactions to relationships - Connecting with the transitioning shopper IBM's Institute for Business Value study, 2013

תופעה מתרחבת: רואים בחנות - קונים ברשת

כמעט מחצית מהרכישות המקוונות בקטגוריות שנבחנו, היו תוצאה של מה שמכונה "שיטוט בחנויות תצוגה (showrooming)": מגמה הולכת וצוברת תאוצה של לקוחות הבוחנים פריטים שונים בחנות הפיזית, ואז ניגשים לרשת על מנת לרכוש את הפריטים האלה בעסקה מקוונת. כרבע מהקונים המקוונים התכוונו תחילה לרכוש את הפריט בו התעניינו בחנות פיזית רגילה, אולם בחרו בסופו של דבר ברכישה מקוונת ברשת, בראש ובראשונה בזכות שיקולי מחיר ונוחות.

לקח ברור אותו חייבים קמעונאים לאמץ לנוכח הנתונים האלה, נוגע לצורך בקשר טוב יותר בין הנוכחות המקוונת שלהם ובין החנויות הפיזיות. כיום, שליש מהמכירות הנולדות לאחר שיטוט בחנויות תצוגה נופלות לידי עסקים מקוונים בלבד, שאינם מפעילים כלל חנות תצוגה. במילים אחרות: קונים בוחנים מוצרים בחנות הנגישה להם פיזית, ורוכשים את המוצרים האלה בחנות מקוונת המופעלת על ידי קמעונאי אחר, בזכות יכולתו להציע מחיר זול יותר.
"שיטוט בחנויות תצוגה" ורכישה מקוונת שכיחים יותר אצל צעירים ובקרב גברים. התופעה בולטת יותר בסין (26%) ובהודו (13%) לעומת ארה"ב (7%).

הסקר מצביע על דרישה גוברת של הצרכנים לחוויית קניה משולבת, הקושרת בין פעילותם ברשת ובין המפגש בחנות הפיזית. קמעונאים מקוונים חייבים גם להתאים את אתרי האינטרנט שלהם למגוון רחב של מכשירי קצה ומכשירים ניידים שהשימוש בהם הולך וגובר.

למידע נוסף: http://www.ibm.com/smartercommerce , טל: 1-800-600-888

מאת: מזי גלאור, סמנכ"ל שיווק, יבמ
 
 
IBM Israel
יבמ מובילה את תחום טכנולוגיית המידע מעל 100 שנה. החברה פועלת בתחומי השירותים והייעוץ, החומרה והתוכנה, מפעילה מערך מחקר ופיתוח מתקדם ומספקת שירותי מימון ללקוחותיה ולשותפיה לעסקים. יבמ מעסיקה יותר מ- 433,000 עובדים ופעילה ב- 170 מדינות ברחבי העולם. לחברה גם שורה ארוכה של שיתופי פעולה עם חברות ועסקים המפיצים את מוצריה ומציעים פתרונות משלה...
Network  |  Mobile  |  Social Network  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
אלי משה בנצי ברנדס
ליאור לוי אודי מוקדי
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation