דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
  הישאר מעודכן!    צור התראת דוא"ל עבור:  Netwise
חדשות
פייסבוק התבגרה, התחתנה והביאה ילדים
 
פייסבוק התבגרה ונולדו לה ילדים
פייסבוק התבגרה ונולדו לה ילדים
במפגש בין מערכת ידע טק לצוות Netwise Experience - חטיבת חוויית המשתמש בחברת נטוויז, שוחחנו על המשמעות של פייסבוק עבור הדור שלא נולד לתוכו, אך גדל איתו ובשנים האחרונות מתחיל לשנות את הסטטוס ל- אבא ואמא. בשיחה מרתקת עם קארין צדוק, מנהלת לקוחות של חטיבת Netwise Experience שמענו על החיבור והשימושים של ה"דור המתבגר" לעולם הפייסבוק.

רננה אשוח 23/11/11 | 03:02
שלוט בפרסומת שכולם רואים - בחר את Netwise
 
 
 
 
קשת ליבליך, קאי ותאי בטוחים שהם מרכז העולם הפייסבוקאי ועסוקים בלחמוק מהצעות החברות שהם מקבלים מהדודות המביכות שלהם, אבל הם נוטים לשכוח שבניגוד למקובל לחשוב, הם מיעוט בפייסבוק. מי כן שם בהמוניהם? אנשים ונשים עם מחסור חמור בזמן, צורך אמיתי, בוער ממש, בחברה וחוסר יכולת מוחלט לממש אותו או במילה אחת - בני מעמד הביניים העובד, והרבה הרבה אימהות ואבות.

אין דרך מעודנת להגיד את זה: פייסבוק, כמו כולנו, הולכת ומתבגרת עם השנים ואפילו משתבחת. מי שהיתה פעם תחליף דיגיטלי לפינת העישון בתיכון וקיבצה אליה תיכוניסטים וסטודנטים, מהווה היום חלק ממעגל החיים של כולנו, גם אחרי שתי לידות ויותר. אנחנו נפגשים בפייסבוק, מתחתנים בפייסבוק, יולדים בפיסבוק ומתגרשים בגלל שאנחנו מבלים יותר מדי זמן בפייסבוק.

לפי אתר הניתוחים הסטטיסטיים socialbakers.com, גילאי 18-34 הם בעלי שיעורי ההצטרפות הגבוהים ביותר לפייסבוק. 27% מחברי הפייסבוק בישראל הם בגילאי 25-34, ו-13% הם בגילאי 35-44. לעומת זאת, גילאי 13-17 מהווים רק 19% מכלל החברים בישראל.

מה לאימא'שך ולפייסבוק?

אז למה אנחנו, בני מעמד הביניים הכול כך מדובר והכול כך נשחק, נמצאים בכזאת נוכחות בפייסבוק? בגלל שבא לנו להפוך שולחן על מחירי הקוטג' ואין לנו זמן לזה בין משרה מלאה, איסוף ילדה מהצהרון והקפצת אחיה לחוג שחיה. כי אנחנו מחפשים דייטים ומה לעשות - לא התחתנו עם צביקה החבר הראשון שלנו מהתנועה, כי אנחנו מזמינים ומוזמנים לאירועים, מתווכחים אידיאולוגית עם כל העולם, מאחלות מזל טוב לחברה שלנו שאנחנו אוהבות ממש, אבל עברה לגור בנווה חורש מרחק שעתיים נסיעה, מקטרים, מתלוננים לשירות הלקוחות, מחפשים דילים, עוזרים, תורמים, מתנדבים ובעצם - מה לא?

ככל שרמת המחויבות שלנו לעבודה, לילדים, לבן או בת הזוג וכמובן למשכנתה עולה ועולה, כך הזמן הפנוי שלנו מתקצר ומתקצר ואנחנו מחפשים דרך נוחה וקלה לענות על אחד הצרכים הבסיסיים ביותר של המין האנושי - הצורך בחיי חברה - צורך אמיתי לפגוש אנשים כמוני או נשים שנמצאות במצב שלי.

אימא'שך יולדת וצריכה חיבוק

חיי החברה האלה בדיוק הועברו לסביבה הוירטואלית והם חיים ובועטים במרחב הפייסבוקאי הישראלי. כל זוג הורים טרי יודעים איזו חוויה מטלטלת זו לידת ילד/ה בכור/ה ובאילו פחדים, חרדות, שאלות ותהיות נמצאים ההורים. בעבר קיבלו אימהות צעירות תמיכה של שבט שלם, כי גרת עם אימא שלך ואימא שלה ושתי אחיות וגיסות באותו בית. אז פלא שהאימהות של פעם הצליחו להניק? תמיד הייתה שם מישהי בעלת ניסיון שעזרה עם הפטמה ברגע הנכון.
אימהות בחופשת לידה בשנת 2011 הן היצורות המבודדות ביותר בעולם. ספונות בין 4 קירות, מלאות שאלות וחששות עם תמיכה מועטה של אנשים מועטים ועם כאבים באזורים שלא ידעו שקיימים בכלל.

הפייסבוק נכנסה לחלל הזה והיא נותנת מענה על הצורך הבסיסי והמהותי ביותר של כל אישה אחרי לידה: מישהו לדבר איתו. כי מי עוד יהיה מוכן לשמוע באהבה ובהזדהות על דלקות בשד ועל קקי בצבע מוזר אם לא נשים שנמצאות בדיוק במקום שאת נמצאת או שהיו שם לפני חצי רגע?

אימא'שך צריכה מישהו שיבין אותה. ברמה האסטרטגית

את הדפים הראשונים לאימהות טריות ולהורים בכלל פתחו אימהות אחת למען השנייה. לפעמים הקהילה היא קהילת פייסבוק בלבד ולעיתים מדובר בקהילה שהבסיס שלה הוא בלוג ואת מירב ההתנהלות והקשר בין הנשים הן עושות בפייסבוק.

בין הדפים המובילים אפשר למצוא כיום את Saloona, נשים מדברות אימהות, Mamy ואחרים. על הדפים האישיים הללו התווספו דפים של חברות מסחריות שביקשו להיכנס לנישה ולתת ערך מוסף על הדפים האישיים. דוגמה לדף עם ערך מוסף הוא דף "טיפטיפת חלב מבית טיפטיפות" שמפעילה חברת התרופות כצט. דף טיפטיפת חלב, מנוהל על ידי Netwise Experience, חטיבת הקריאייטיב של Netwise, ופותח מתוך הבנה עסקית אסטרטגית וגישה שיווקית שעונה על הצרכים החברתיים האמיתיים של קהל הלקוחות בזמן הנוח להם ובמקום שהם נמצאים בו ממילא - פייסבוק (גילוי נאות :-).

"האסטרטגיה מאחורי הקונספט של דף "טיפטיפת חלב" הייתה לשלב בין פעילות קהילתית לפעילות שיווקית. זיהינו שבאופן כמעט פרדוקסאלי, הזמן שהכי נוח לאימהות צעירות ליצור קשר, לשאול שאלות ולדבר עם אימהות אחרות הוא שעות הבוקר כשהן נמצאות בעבודה ולא תלויים עליהן שלושה ילדים, ויצרנו מתחם הורי-אימהי שמשלב מומחיות בתחומים שהכי חשובים להורים ולאימהות" אומרת קארין צדוק, מנהלת לקוחות בחטיבת Netwise Experience.

דף "טיפטיפת חלב" הוקם בתחילת 2011 וכיום מחזיק בכ-7,000 אוהדות (וכן, יש גם אוהדים). "בכל יום בין השעות 10:00-16:00 אנחנו מארחים בדף מומחיות מתחומים שהכי בוערים להורים: רופא ילדים, יועצת שינה, תזונאית, אחות טיפת חלב, יועצת חינוכית ועוד מומחיות. מעבר לזה, הדף עצמו מנוהל על ידי אימהות שזמינות לגולשות גם מעבר לשעות פעילות המומחיות ומעניקות להן תמיכה מיידית, זמינה ואמיתית, ללא כל התניה", מוסיפה אירית אפק, מנהלת תחום ילדים בכצט.

"את התחזוקה של קהילת מומחיות ברמה גבוהה לאורך זמן, קל יותר לחברה מסחרית כמו כצט לנהל וכמומחים ביצירת אסטרטגיה ובניהול מותגים ברשתות חברתיות אנו חושבים כל הזמן על הצרכים של קהל היעד, על טרנדים חדשים שצריך להציף, להביא למודעות, אנו משתדלים לחשוב תמיד צעד וחצי קדימה, על הצרכים המשתנים לאורך השנה, על הדברים שקורים ומעניינים את האימהות והאבות שהם קהל היעד שלנו, על אפליקציות חדשות ועל הדרכים לספק את מה שחסר לקהל היעד שלנו, ואם אפשר אז כאן - עכשיו - מהר ואיכותי" מוסיפה קארין צדוק.

אימא'שך בוחרת ומרגישה אחרת

גם מותגים אחרים, מוותיקי הפייסבוק, כמו האגיס, מטרנה ושילב, לא נחים על זרי הדפנה. כולם פועלים במרץ בזירה החברתית, לאו דווקא מתוך בחירה, אלא בגלל שקהל היעד שלהם שם. "אם יש משהו שלמדנו ממשבר הקוטג', זה שלטמון את הראש בחול לא באמת גורם לסכנה להיעלם. התפתחות הרשתות החברתיות דורשת מחברות ומותגים להיות שם, כדי לנטר את השיחה עליהם, לטפל במשברים ולתחזק את תדמיתם מול קהל היעד, במקביל לפעילות השיווק והיח"צ שלהם בחוץ", הוסיפה צדוק.

ולאן ילכו הצעירים? לא יודעים, אולי לגוגל + ובעוד כמה שנים כשגם אלה יגמרו לטייל במזרח, יתברגנו ויתחתנו עם המשכנתא, אנחנו נהיה שם כדי לתמוך בהם עם החלפת החיתול הראשון.
 
Social Network  |  Virtualization  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
    בחירת הגולשים
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation