דף הבית |   פוקוס חברות   |   שיחת היום   |   המנכ"לים   |   דרושים   |   מתחמים   |   הבמה  
 
  כניסת חברה   |   אתר סלולארי אתר סלולארי  
ידעטק - מנוע חיפוש הייטק
חברות   חדשות   אנשים   דרושים   מילון  
חיפוש מתקדם
  מציאת פתרון טכנולוגי   |   חברות הייטק   |   פרסם אצלנו  
  Private Zone:     Login     Dashboard   |   Jobs   |
 
חדשות
חברות הטלפון הסלולריות יוכלו לספק שירות למנוי רק אם ביקש
 
שר התקשורת אריאל אטיאס: "הבהרת הוראות הרישיון תגביר את השקיפות ותשפר את מעמד הצרכנים מול ספקי התוכן וחברות התקשורת"

מערכת ידעטק 10/12/07 | 12:08
 
 
 
 
במסגרת הצעדים להגברת השקיפות, שמוביל שר התקשורת, אריאל אטיאס, לטובת מנויי חברות הסלולר, הורה משרד התקשורת לחברות הסלולריות, המספקות למנויים שירותי תוכן באמצעות הורדות SMS , לעשות כן, רק במידה והמנוי ביקש זאת בצורה מפורשת, ורק לאחר שלמנוי הוצגו כל הפרטים הדורשים את הסכמתו בשקיפות מלאה.

עד כה, נהגו החברות הסלולריות לשלוח למנוייהן הודעות SMS לקבלת שירותי תוכן
שונים - כדוגמת הורוסקופ, משחקים, אהבה, היכרויות, הורדות וכד', כל זאת מבלי שהמנוי מקבל ההודעה, מודע לעלות השירות, לזהות השולח, ליכולת ההתנתקות מהשירות וכו'.


(תמונה: אריאל אטיאס - שר תקשורת)

למשרד התקשורת הגיעו תלונות רבות של מנויים , ובעיקר מצד הורים לילדים, אשר קבלו על קבלת שירות תוכן שלא נדרש מפורשות על ידם, חוסר הבהירות של שירות זה והיעדרם של פרטים חיוניים כגון עלות גבוהה של השירות שלא הייתה ידועה להם מראש, זהות השולח, יכולת ההתנתקות מהשירות ועוד.
בימים האחרונים, שלח מנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי, מכתב למנכ"לי החברות בו הבהיר את ההוראות הקבועות ברישיונן, לעניין אספקת שירותי תוכן למנויים.

בהתאם לרישיון החברות הסלולריות, לא יתאפשר לחברות "לספק שירות שהמנוי לא ביקש בצורה מפורשת לקבלו". ההוראה מחייבת את בעל הרישיון "לקבל אישורו המפורש של המנוי, טרם אספקת שירות ובכלל זה גם שירות של ספק תוכן"

על-פי ההבהרה, תחויבנה חברות הטלפון הסלולרי להציג בפני המנויים בשקיפות מרבית את מהות השירות המוצע, את מקור השירות, את תדירותו (חד פעמי או מתמשך) את פרטי ספק התוכן (שמו ודרכי ההתקשרות עמו) וכן את אפשרות ביטול השירות או ההתנתקות ממנו.

מובן כי ניתן יהיה להציג בתמציתיות בהודעת SMS מידע זה, ובלבד שהתנאים המהותיים יובאו בצורה מפורשת לידיעת המנוי טרם אספקת השירות, והמנוי אישר את קבלת השירות במפורש. מענה של מנוי להודעת SMS שנשלחה למכשירו על ידי בעל רישיון או ספק תוכן, ואינה כוללת לפחות את המידע האמור לעיל, אינו יכול לשמש הסכמה מאת המנוי לקבלת שירות.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] סעיף 58.6 ברישיון חברת פלאפון וסעיף 60.6 ברישיונות חברת סלקום, חברת פרטנר וחברת מירס.
 
Cellular  | 
 
תפריט על סדר היום 
 
פוקוס חברות Top 5
חדשות המנכ"לים
דרושים מתחמים
הבמה  
  חדשות
 
 
  מנכ"לים
 
ברק רגב ברק עילם
עוזי נבון נדב ארבל
 
 
 
מנוע חיפוש   |   הייטק   |   דרושים   |   Goto-Mobile בניית אתרים לסלולר
 
RSS   |   תקנון   |   צור קשר
 
מחשוב ענן
ניהול קשרי לקוחות
אבטחת מידע
 
בינה עסקית
ניהול ידע
ניהול מסמכים
 
בנקאות ביטוח
תיירות מלונאות
אופנה טקסטיל
 
חינוך אקדמיה
קמעונאות
חקלאות
 
קידום אתרים
דרושים הייטק
 
Cloud Computing
Virtualization
Security
 
Storage
Network
ERP
 
CRM
BI
QA
 
KM
SaaS
SOA
 
BPM
BPO
DRP
 
Outsourcing
Semiconductor
Telecom
 
Mobile
Backup
DMS
 
ידעטק  |  ידע טק  |  ידע-טק


Navigation